Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet in Ubuntu  (gelezen 666 keer)

Offline derk1983

• Lid
Geen internet in Ubuntu
« Gepost op: 2008/10/22, 15:24:31 »
Hoi,

Ten eerste, ik ben hier nieuw en ik heb bijna geen verstand van Ubuntu.
Ik heb gisteren Ubuntu geinstalleerd. Het werkt goed, op internet na.
Ik heb thuis bedraad en draadloos internet.
Ubuntu ziet op mijn laptop de draadloze modem niet. De ethernetkaart ziet hij wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om een internet verbinding te krijgen.
Ik heb een Broadcom-kaart:

Intel Corporation 82562ET/EZ/GT/GZ - PRO/100 VE (LOM) Ethernet Controller MObile (rev 01) Broadcom Corporation BCM 4310 USB Controller (rev 01)

Als ik via Hardware Testing de internetverbinding test zegt hij: No Internet Connection.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Derk

Geen internet in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/22, 15:27:55 »
Een doorverwijzing naar de site van Pjotr123 http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet mocht je er niet uitkomen post je maar weer.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline derk1983

• Lid
Geen internet in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/22, 16:42:44 »
Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Op die site waar je me naar linkt staat dat ik eerst een internetverbinding met kabel moet maken en dan alle updates binnen moet halen. Maar ik heb helemaal geen internet... Dit is dus niet mogelijk.

Ik zit alle forums maar af te zoeken naar de oplossing. Maar kheb nog niks gevonden.

Derk

Offline eXtreem

• Lid
Geen internet in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/22, 16:46:08 »
Kun je met de kabel in de netwerkkaart eens een output van het commando "ifconfig /all" geven?

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline derk1983

• Lid
Geen internet in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/24, 11:38:27 »
Hoi,

Ik heb het voor elkaar. Ik heb de Beta van Ubuntu 8.10 geinstalleerd en nu heb ik zowel draadloos als bedraad internet! Nu is Ubuntu leuk!

Bedankt voor jullie reacties!

Derk