Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webbased mailclient  (gelezen 1876 keer)

Offline jensie

• Lid
Webbased mailclient
« Gepost op: 2008/10/20, 07:19:32 »
Hoi. Ik ben op zoek naar een webbased mailclient, waarbij ik ook nog eens de mogelijkheid heb om van mijn mails regelmatig een fatsoenlijke backup te maken. Bestaat een dergelijk programma, of vraag ik nu te veel? - Jens

(oeps foutje, graag verplaatsen naar software)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Webbased mailclient
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/20, 07:37:05 »
Wat bedoel je precies met een webbased client? Iets als gmail of hotmail? Of iets wat je op je eigen mailserver kan plaatsen?
Of wil je via een programma je mails van bijv. hotmail downloaden naar je eigen computer?

(Topic verplaatst)

Webbased mailclient
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/20, 14:04:30 »
Gmail is daar zeer goed voor geschikt.
Je kan ook forwarden naar je eigen mailprogramma via pop3 (b.v. Evolution) en daar kan je dan back ups mee maken.

Offline jensie

• Lid
Webbased mailclient
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/20, 19:55:10 »
Ik had zelf een webbased dienst als Fastmail in gedachten, maar daar kan je volgens mij geen backups van maken. Ik ben eerlijk niet gezegd zo'n liefhebber van gmail of hotmail. Squirrelmail gaat volgens mij alleen om met Imap, terwijlk ik het liefst Pop3 gebruik. - Jens

Offline rja

• Lid
Webbased mailclient
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/20, 20:11:05 »
Ik gebruik gewoon Gmail.

Daarnaast haal ik de email via pop3 binnen, zodat ik ook nog een copie op schijf heb.

Webbased mailclient
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/20, 20:28:36 »
Ik gebruik Yahoo mail en bewaar het lokaal met Thunderbird in combinatie met Freepops. Met Freepops kun je mail vanuit aantal webmailsites inlezen in Thunderbird of Evolution ook al bieden ze geen gratis pop3. Maar Gmail kun je volgens mij wel rechtstreeks ,of met een plugin, in Thunderbird benaderen.

mickvdv

• Gast
Webbased mailclient
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/21, 13:08:16 »
Je bedoelt eigenlijk een mailserver,

Je haalt met fetchmail je email op van de POP3 / IMAP server waar jou mail opgeslagen word. Dan laat je dit bij jou account komen en schrijf je een cronjob dat backups maakt.

Je kan je mail dan via webmail beschikbaarstellen met squirrelmail. Ik heb zo iets gedaan --> http://webmail.teux.net/

Mickvdv