Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth  (gelezen 725 keer)

Bluetooth
« Gepost op: 2008/10/20, 21:32:49 »
Ik zou graag via mijn mobile fotoĊ› over willen zetten op mijn PC.
Onder Windows is dat gelukt maar in UBUNTU nog niet.
Ik heb de volgende programmaĊ› + hulpbestanden geinstalleerd;
1.Bestanden delen met Bluetooth
2.Bluetooth Analyzer
3.Bluetooth Obex Server

Wie kan mij de juiste volgorde van Bluetooth installatie/configuratie verstrekken want ik kan nu geen verbinding tot stand brengen.

Offline Visitor.Q

• Lid
Bluetooth
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/20, 21:49:44 »
Heb je bluetooth aanstaan? Als de bluetooth manager nog niet is gestart (zie bluetooth icoontje naast je klok), kun je via system>preferences>bluetooth de manager starten. Zoek nu met je telefoon naar een bluetooth device (je computer dus) en verbindt ermee (verstuur desnoods een bestandje van telefoon>pc). Na het invoeren van de pincodes aan beide kanten (pincodes mogen willekeurig gekozen zijn maar moeten uiteraard wel gelijk zijn), moet je telefoon ook te vinden zijn in de bleutooth manager. Je kunt het nu als trusted device instellen. Via rechtsklik op bestand kun je send-to kiezen, en dan je telefoon selecteren.

Mocht dit alles niet helemaal werken, zoek dan in synaptic eens naar 'bluez' want dit zijn de pakketten die de tools hiervoor installeren.
1: Werkbak - AMD Athlon X2 4600+/4096 MB/Nvidia GPU/Ubuntu 8.10 X64 && Intel I7/6GB/NVidia/Ubuntu 9.04 (number crunching)
2: Laptop - Intel C2D T8100 2.1GHz/2048MB/Intel GPU/Ubuntu 9.04 x86
3: Desktop - AMD Athlon XP 2800+/1024MB/Nvidia legacy GPU/Ubuntu 8.04