Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopieerd het CP command door errors heen ?  (gelezen 1027 keer)

Offline perry2

• Lid
Kopieerd het CP command door errors heen ?
« Gepost op: 2008/10/24, 14:46:05 »
Ik moet een aantal Gb van een vriend van mij kopieeren naar mijn pc voor backup. Als ik dit via de gui manier doe, dan geeft hij ontzettend vaak de melding dat een bestand niet gekopieerd kan worden omdat het beschadigd is of wat dan ook. Daardoor kopieerd hij niet verder en wacht hij totdat ik op cancel of skip duw. Aangezien ik daar geen behoefte in heb wilde ik dit eens via de command line proberen met cp, maar ik vraag me af of deze ook gaat pauzeren op errors, of dat die gewoon doorkopieerd?
Ik kon niets vinden in de opties of in de man pages...
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/24, 14:47:42 »
Het kan dat deze ook gaat pauzeren op errors, maar dan heeft u in ieder geval wat meer duidelijkheid wel fout er wordt gegeven.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/24, 15:59:50 »
Je kan ook iets als rsync proberen. Heeft wat meer opties. En vooraf een filesystem check doen.