Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afspelen van DVD dmv *.ifo bestand  (gelezen 1795 keer)

koekies125

• Gast
Afspelen van DVD dmv *.ifo bestand
« Gepost op: 2008/10/11, 23:20:34 »
Beste allemaal,

Ik ben een Windows man die probeert het e.e.a. te doen met Ubuntu om te kijken of dit een alternatief is voor Windows.

Ik loop alleen tegen een probleempje aan dat ik niet opgelost krijg. Onder Windows ben ik gewend om op een *.ifo bestand te klikken op mijn hdd om een dvd op te starten. Nu kan ik wel vob bestanden afspelen onder Ubuntu, maar ik wil graag een dvd bekijken met menu's etc.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Ik heb diverse fora afgezocht diverse voorgestelde oplossingen geprobeerd maar tot nu toe geen oplossing gevonden.

Met vriendelijke groeten,

Hans

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/11, 23:23:51 »
Normaal gesproken speel je DVD's af met mediaspeler VLC. Of met Mplayer. Installeer eerst eens alle spelers en codecs:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline Anco

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/11, 23:55:39 »
Als ik goed heb zitten die .ifo bestanden toch in de map waar ook de .vob inzitten? Bij VLC en wel meerdere spelers heb je de optie map openen. Deze moet je hebben.
als de vob dan bv in home/user/dvd/video_ts/ staan dan moet je de map dvd in vlc openen. Als goed is speelt hij dan gewoon de dvd met menu af. (als je alle codecs heb geinstaleerd, zie daarvoor pjotr's post)
Linux user #485563

koekies125

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/17, 20:48:11 »
laat maar het werkt. Heb nu de hele folder gekozen en nu werkt het.

Heren, hartelijk dank...!!!!

Bedankt,

Hans