Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openoffice 3 installeren  (gelezen 2730 keer)

robinvdk

• Gast
openoffice 3 installeren
« Gepost op: 2008/10/15, 19:43:54 »
Hallo,

Ik heb openoffice 3.0 gedownload maar hoe installeer ik dit, hij staat al op mijn bureaublad

Robin

Offline Tom

• Lid
openoffice 3 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/15, 19:49:34 »
Citaat van: robinvdk
Hallo,

Ik heb openoffice 3.0 gedownload maar hoe installeer ik dit, hij staat al op mijn bureaublad

Robin
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/32802 kijk  eens hier.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

openoffice 3 installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/15, 19:51:19 »
Verwijder allereerst OpenOffice 2.4 via Synaptic.

Open daarna een leeg tekstbestandje en plak de volgende tekst erin:

#!/bin/sh

wget ftp://ftp.tu-chemnitz.de/pub/openoffice-extended/stable/3.0.0/OOo_3.0.0_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz

tar -xvf OOo_3.0.0_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz

cd OOO300_m9_native_packed-1_en-US.9358

cd DEBS

sudo dpkg -i *.deb

cd desktop-integration

sudo dpkg -i openoffice.org3.0-debian-menus_3.0-9354_all.deb
Sla het bestand op als OO3.0.sh in je Persoonlijke map. Ga dan naar je Persoonlijke map en klik met de rechtermuisknop op OO3.0.sh en vink bij onder het tabje Rechten "Uitvoeren van bestand" aan.

Open een Terminal en typ:

sh OO3.0.shAls er op een gegeven moment om je wachtwoord gevraagd wordt, typ die dan (wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo).

Daarna zelf nog even de verwijzingen toevoegen: Rechtermuisknop op Toepassingen>>>Menu's bewerken
Klik op Kantoortoepassingen aan de linkerkant en klik aan de rechterkant op Nieuw item. Vul bij Commando "/opt/openoffice.org3/program/swriter" (zonder quotes) in. En desgewenst de andere programma's van OpenOffice, deze zijn op dezelfde manier toe te voegen, alleen dan is het "simpress" of "sbase" enz. ipv "swriter" Het keuzemenu van OpenOffice heet "soffice"