Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Configuratie live-sessie opslaan  (gelezen 678 keer)

Configuratie live-sessie opslaan
« Gepost op: 2008/10/16, 12:23:38 »
Op mijn huidige werkplek staan alleen maar pc' s met Xp. Niks mis mee, alleen door het netwerk daar zo traag als dikke ....... Als alternatief werk ik momenteel via de live-cd van Ubuntu 8.04, stukken sneller en meer vertrouwd. Maar, nu de vraag, is het mogelijk om een configuratie van een live-sessie weg te schrijven naar een usbstick (of harde schijf), en hoe start je weer op in deze configuratie? En is het dan mogelijk om bepaalde dingen te installeren (doe eens gek, nieuwe fonts, codecs en programma' s bijvoorbeeld voor lettertypen en muziek) die dan ook direct mee worden opgestart, sessies veranderen zodat onnodige dingen niet mee laden etc.etc.etc

en als dit niet mogelijk is, welke alternatieven zijn er dan voor handen? Linux vanaf USB werkt sowieso niet, wordt niet ondersteund op deze pc' s.

bvd
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/16, 12:54:29 »
Dat is niet mogelijk. Hebben de moederborden geen ondersteuning om te starten vanaf USB? Hebben ze een externe SATA-aansluiting?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/16, 13:06:14 »
Op de een of andere manier kan ik de optie voor opstarten vanaf usb niet in de bios vinden, hoewel de moederborden 2 a 3 jaar oud zijn. En er is geen externe sata-aansluiting.
Op de chat te vinden als debiantux