Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimedia in Ubuntu 8.04 Hardy Heron  (gelezen 1564 keer)

Multimedia in Ubuntu 8.04 Hardy Heron
« Gepost op: 2008/11/28, 20:07:16 »
Hallo,

ik zou graag een dvd afspelen op de laptop. Ik heb een paar maanden geleden nog alle plugins enzo geïnstalleerd en al wat nodig was, nu werkt het echter weer niet goed. Wat zijn de beste programma 's om dvd 's af te spelen? Kan iemand mij een website doorgeven waar die stap voor stap uitleg op staat van de multimedia codecs enzo? Ik heb op internet gezocht maar ik vind het niet terug en de link die ik had met uitleg daarover, die website bestaat niet meer.

Alvast heel vriendelijk bedankt!

Groetjes,

Els

Re: Multimedia in Ubuntu 8.04 Hardy Heron
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/28, 20:34:59 »

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/28, 21:21:49 »
Bedankt, alleen zit ik met een probleem. Ik heb de hele uitleg gevolgd, alles was al geïnstalleerd, maar als ik een dvd wil afspelen krijg ik te lezen dat je daar libdvd... voor moet hebben. Dat is echter al geïnstalleerd. Je hebt er daar 2 van, welke moet je geïnstalleerd hebben?
Je hebt libdvdcss2 en libdvdcss2-dev. Welk van beide moet het zijn die geïnstalleerd moet worden?

Groetjes,

Els

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/28, 21:27:23 »
Bedankt, alleen zit ik met een probleem. Ik heb de hele uitleg gevolgd, alles was al geïnstalleerd, maar als ik een dvd wil afspelen krijg ik te lezen dat je daar libdvd... voor moet hebben. Dat is echter al geïnstalleerd. Je hebt er daar 2 van, welke moet je geïnstalleerd hebben?
Je hebt libdvdcss2 en libdvdcss2-dev. Welk van beide moet het zijn die geïnstalleerd moet worden?

Groetjes,

Els
DeV heeft U niet nodig , heeft U ook  non-free codecs
Kijk eens op mijn webstekje daar vind U alles qua Media.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/28, 22:12:12 »
Dat weet ik niet of ik die heb. Waar vind ik die free non free dingen op jouw website? Dat is een beetje een ingewikkelde website voor mij.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/28, 22:24:01 »
Dat weet ik niet of ik die heb. Waar vind ik die free non free dingen op jouw website? Dat is een beetje een ingewikkelde website voor mij.
Is toch makkelijk gewoon zien  waar wat , bij welk artikel staat.
Staat bij art 22 methode 1.
Ga naar Synaptic pakket beheer - typ in het zoekveld w32codecs - enter en boven w32codecs staat het pakje non-free codecs dat installeren.
Gaat natuurlijk alleen als U libdvdcss2 en w32codecs al geinstalleerd heeft.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/28, 22:37:52 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/28, 22:29:12 »
Welk programma gebruik je voor het spelen van dvd's. Totem-gstreamer kan bv niet alle dvd's spelen.
Dan installeer je beter even vlc of totem-xine of gxine

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/28, 22:41:06 »
Ik gebruik SMPlayer een frontend van MPlayer.
En VLC ook een goede.
Gxine speelt niet altijd zuiver , maar ja is te proberen.
Met Totem(gstreamer) speel ik al mijn 43 DVDs af zonder één enkele storing (alles gekochte dvd s).
Staat alles op mijn webstek , wel even de tijd nemen en rustig zien.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/28, 22:43:06 door wandarooze »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/30, 13:34:12 »
@ Els : is Uw probleem nu opgelost ? had dat graag geweten !.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/30, 17:26:22 »
Hallo,

ik ben er eigenlijk niet meer mee bezig geweest, ik weet het nog niet. Ik zal het eens proberen en dan laat ik iets weten. Bedankt in elk geval voor je hulp.

Groetjes,

Els

« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/09, 08:34:31 »
Hallo,

ik heb eens gekeken bij jouw uitleg wandarooze, voor zover ik weet heb ik alles geïnstalleerd, dat was allemaal al gebeurd. Ik ben net nog vanalles aan het testen geweest om dvd 's af te spelen. Het rare is: de ene speler speelt Knight rider af, de andere niet. Diegene die hem niet afspeelt, zegt dat de plugin libdvdcss moet geïnstalleerd zijn, terwijl die al lang geïnstalleerd is.
En met sommige dvd 's speelt geen enkel programma ze af.

Wat moet ik nu nog doen om alles te kunnen afspelen? w32codecs is geïnstalleerd, ook libdvdcss en verder normaal gezien alles als je heel de lijst overloopt van plugins die je moet installeren.

Groetjes,

Els

Offline Tom

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/09, 11:57:29 »