Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe CS collection  (gelezen 652 keer)

AniCa.

• Gast
Adobe CS collection
« Gepost op: 2008/10/22, 14:30:13 »
Hallo,

Als eerst mn excuus als dit topic al eerder behandelt is, ik heb naar gezocht maar niet gevonden.

Ik wil graag ubuntu gaan gebruiken, alleen wil ik graag weten of ik er dan de adobe cs3 collection op kan draaien.
(En eventueel pdfjes maken..)

Want die programmas heb ik nodig voor mijn opleiding, vandaar..

Ik zou het heel graag willen weten!

Alvast heel erg bedankt!!

Anica.

Adobe CS collection
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/22, 14:41:54 »
pdfjes maken kan met OpenOffice. Windowsprogramma's zijn te draaien met Wine, een geheel van softwarecomponenten dat het mogelijk maakt om Windowsprogramma's te draaien. Kijk eens op http://appdb.winehq.org en zoek op adobe cs3 om te kijken of het werkt onder Wine.

Adobe CS collection
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/22, 14:43:22 »
Kijk eens op deze link, daar is dezelfde vraag behandeld:

http://forum.deviantart.com/os/unix/987340/
Dit is het antwoord:

Citaat
The only real good way to do it is via Wine or the commercial Crossover Office. However given how resource intensive CS3 is do not count on it working at all.
Er zijn misschien nog mensen die hier kunnen op inspelen.

ps. Men geeft daar ook de volgende raad:

Citaat
Dual boot would be your better option, Premiere, After Effects and Flash will not work..
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)