Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen bij launchers bij Avant Window Navigator  (gelezen 620 keer)

Offline Milo

• Lid
Problemen bij launchers bij Avant Window Navigator
« Gepost op: 2008/10/09, 19:58:10 »
Gegroet mensen van het Ubuntu Forum.

Ik kan op dit moment wel wat hulp gebruiken!

Ik ben aan het experimenteren met "Avant Window Navigator"
Dat is allemaal al aardig gelukt, maar krijg 1 ding niet goed voor elkaar..
Ik wil in deze gehele balk de volgende applicaties/locaties hebben wat ik niet voor elkaar krijg..

Ik wil graag:

aMSN in die balk krijgen - Lukt wel, maar als ik erop druk start er een hele nieuwe aMSN op ipv de huidige actieve en aangemeldde aMSN..

TeamSpeak Lukt ook, alleen niet met het "huidige TeamSpeak icoontje" ik krijg zo soort springveertje/trampoline achtig iets..?

Firefox Lukt ook, alleen niet met het "huidige Firefox icoontje" ik krijg zo soort springveertje/trampoline achtig iets..?

"Toepassingen" / "Systeem" , en de "Afsluit" -optie Net zoals standaard bovenin je balk staat alleen dan in de balk van AWN

Is dit allemaal mogelijk??
Want ik krijg het niet goed voor elkaar
Kan iemand mij helpen misschien?

Als het zo is zou ik het hééél graag willen weten!

Bedankt alvast!

Problemen bij launchers bij Avant Window Navigator
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 21:51:30 »
Hallo Milo, als aMSN eenmaal actief is gaat ie in de system tray staan en kun je 'm op die manier weer oproepen. En je raadt het al: de system tray is nou net een ding waarvoor ze nog geen goeie Awn applet hebben. Vind ik zelf wel rot want ik kan eigenlijk nu nog steeds m'n laatste Gnome panel niet weghalen.
TeamSpeak ken ik niet helaas.
Firefox, moet je een launcher voor maken. Het handigste is om Firefox in je menu op te zoeken, er rechts op te klikken en een snelkoppeling op je desktop aan te maken. Nu verschijnt ie op je desktop, daar weer even rechts op klikken en naar properties gaan. Nu opent er een schermpje met wat info, en dat moet je precies overnemen in de launcher van Awn.
De laatste waar je om vraagt is de Quit-Logoff applet. Gewoon even toevoegen via Dock Preferences - Applets - Quit-Logoff applet - Activate.
Ik zou je ook willen adviseren om de awn-testing repo toe te voegen en de laatste versie van awn te installeren (0.3.1 ipv de standaard 0.2.6): http://wiki.awn-project.org/DistributionGuides#Testing_Package_Archive
ik gebruik zelf de awn-testing repo, dus niet de reocard repo.