Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inloggen lukt niet meer  (gelezen 677 keer)

selahedin

• Gast
Inloggen lukt niet meer
« Gepost op: 2008/10/08, 17:58:56 »
Beste Ubuntu gebruikers,

Nadat ik met xorg.conf heb zitten bewerken is het niet meer mogelijk om in te loggen.
De bewerking had ik gedaan om de visuele effecten aan te zetten, want die werkten niet. Zodra ik mijn naam en wachtwoord intyp hoor ik de Ubuntu welkomst geluid en keer ik weer terug na de inlogscherm. In verband met belangrijke documenten wil ik Ubuntu niet opnieuw installeren...

selahedin

• Gast
Inloggen lukt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/08, 18:08:28 »
Ik heb Ubuntu 8.04 3 keer gebrand, op mijn oude pc doet de optie live het, maar op de een of andere manier doet de live cd niet op deze computer.
Tevens heb ik niet voldoende aan mijn usb stick van 512 mb en een externe harddisk heb ik ook niet.

Ik installeer Ubuntu 6.04 en daarna voer ik een upgrade uit.
Arie kun je uitleggen hoe ik Ubuntu opnieuw kan installeren zonder de Home partitie te verwijderen?

Offline ruujan

• Lid
Inloggen lukt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/08, 19:19:57 »
Misschien kan het veel simpeler. Ik neem aan dat er iets mis is met je xorg.conf en niet met account zelf.

Dan kun je een nieuwe xorg.conf maken op de volgende manier:

Druk op Ctrl-Alt-F1. Dan kom je in een standaard shell login. Log nu in met je gebruikersnaam.
Als je ingelogd bent, geef je het commando: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Nu komen er een aantal vragen die je allemaal met de standaard kunt beantwoorden.
Daarna zou je weer grafisch moeten kunnen werken en dus ook inloggen.

Als je eenmaal zover bent, dan kun je daarna de zaak weer gaan tweaken.

selahedin

• Gast
Inloggen lukt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/08, 20:07:17 »
Citaat van: ruujan
Misschien kan het veel simpeler. Ik neem aan dat er iets mis is met je xorg.conf en niet met account zelf.

Dan kun je een nieuwe xorg.conf maken op de volgende manier:

Druk op Ctrl-Alt-F1. Dan kom je in een standaard shell login. Log nu in met je gebruikersnaam.
Als je ingelogd bent, geef je het commando: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Nu komen er een aantal vragen die je allemaal met de standaard kunt beantwoorden.
Daarna zou je weer grafisch moeten kunnen werken en dus ook inloggen.

Als je eenmaal zover bent, dan kun je daarna de zaak weer gaan tweaken.
Ik heb je advies gevolgd, en heb daarna pc opnieuw gestart, maar het heeft helaas niet geholpen...