Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE 4 uitproberen  (gelezen 1488 keer)

pjvolders

• Gast
KDE 4 uitproberen
« Gepost op: 2008/10/02, 20:01:01 »
Hoi

ik wil graag kde4 eens uitproberen (ik gebruik momenteel gewoon ubuntu) kan ik dit via "apt-get install kde4" en daarna "remove" of is dit niet zo'n goed idee? Ik heb wel al met live CD's gespeeld maar wil nu graag eens een echte installatie..

groetjes
PJ

Offline kamelot

• Lid
KDE 4 uitproberen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/02, 21:23:13 »
Op die manier kan het wel maar ik ben er geen fan van gnome en kde gaan dan door elkaar heen en eindigt meestal toch in een herinstallatie om alles weer origineel te krijgen .
Je kan wel bijvoorbeeld via virtualbox een installatie doen en daarop uitproberen .
Andere mogelijk is ook een dualboot maken .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

pjvolders

• Gast
KDE 4 uitproberen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/02, 21:24:48 »
heb ik geprobeerd maar ik kreeg kubuntu (intrepid) niet aan de praat in virtualbox...
dan maar een dual-boot maken zeker...

Offline kamelot

• Lid
KDE 4 uitproberen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/02, 21:30:22 »
Ik zal zelf even als ik jouw was nog hardy kde4 remix proberen intrepid is nog in alfa .
Als je kde4.1.1 installeer in hardy dan krijg je bijna het zelfde als in intrepid .
Weet nog niet de verschillen er tussen dus daar kan ik je niet mee helpen .
Heb hardy kde4.1.1 op me laptop draaien en werkt goed .
Hardy zou het wel in virtualbox moeten doen .

KDE 4 uitproberen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/02, 21:41:26 »
Gewoon kubuntu-desktop uit Synaptic halen en dan bij Sessies in het inlogscherm kiezen voor Kubuntu. Na het opstarten alle updates installeren en dan upgraden naar KDE4.

Offline kamelot

• Lid
KDE 4 uitproberen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/02, 21:42:46 »
wat ik eerder aan gaf lijkt mij dat geen slim plan

KDE 4 uitproberen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/02, 21:48:51 »
U misschien niet, maar bij mij is alles gewoon helemaal in orde hoor op de manier die ik aangaf. Ik heb geen enkel probleem ermee ondervonden tot nu toe.

Offline kamelot

• Lid
KDE 4 uitproberen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/02, 21:53:08 »
Heeft u dan niet dat al u gnome programma´s er bij staan in het menu ?
Volgens mij als je kde4 dan weer verwijderd blijven de kde4 programma´s ook weer terug komen in je gnome menu .
Maar je kan het inderdaad zo proberen alleen raad ik wel aan als je kde4 goed vind en je wilt het draaien zou ik persoonlijk een herinstallatie doen om overtollige bestanden tegen te gaan .
Heb ook een herinstall op me laptop gedaan want dat ging helemaal niet goed .
Me gehele kde4 crashte telkens .
Zeg niet dat bij anderen hoeft te gebeuren .

KDE 4 uitproberen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/02, 21:57:11 »
Ja ik raad ook aan om KDE4 los te installeren zoals ik op 1 van de desktop-pc´s hiernaast gedaan heb, na het uitproberen dan. En inderdaad vind je wel alles door elkaar heen, maar dat is wel handig voor een beginner zodat diegene toch nog de Gnome-programma´s kan gebruiken om ondertussen te wennen aan de KDE-programma´s. En alles verdwijnt ook weer na het deinstalleren van KDE4.

En ik gebruik kubuntu-desktop ook niet echt, sporadisch eigenlijk. Maar dan draait het wel goed. De enige reden dat ik het gebruik is omdat er iets mis is met de integratie van het geluid van KMess in Gnome. En met kubuntu-desktop erbij doet het geluid het wel. Het werken met KDE doe ik dus zoals gezegd op een PC hiernaast me, met Kubuntu 8.04 KDE4 Remix.

Offline kamelot

• Lid
KDE 4 uitproberen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/02, 22:01:29 »
Moet ik je helemaal gelijk in geven Vistaus het wenen is dan wel makkelijker ja .
Zelf ben ik er niet zo fan van want heeft me 3 installaties gekost .
Maar als je kde4 verwijdered en kde programma zijn dan weg dan is dit inderdaad dan de best manier .

Sorry dit wist ik niet heb het al een tijd niet gedaan vanwege de 3 installaties

KDE 4 uitproberen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/02, 22:07:19 »
Weer wat geleerd he ;)