Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Start Compiz bij start systeem  (gelezen 1176 keer)

Start Compiz bij start systeem
« Gepost op: 2008/09/27, 10:19:44 »
Bij Windows is het zo dat er bij de systeemstar allerlei procesen worden gestart, waaronder explorer.exe.

Bij Ubuntu krijg ik Compiz Fusion echter niet zo ver om te starten bij de systeemstart, en ik moet het daarom telkens starten met het Compiz Fusion Icon of door compiz --replacein een terminal in te voeren.

Wie weet een manier om Compiz al aan te zetten bij het laden van de GUI?

Alvast bedankt,

Stefan de Vries

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/27, 10:29:36 »
Systeem => Voorkeuren => Sessies

Klik hier op "Toevoegen"

Bij naam "Fusion Icon" (of wat anders, maakt niet zoveel uit.
Bij Command "fusion-icon"
Alles zonder "", en dan wordt hij automatisch gestart bij het opstarten ;)
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/27, 10:29:42 »
Vreemd dat ie dat niet automatisch doet. Je kunt hem wel handmatig toevoegen, door naar systeem>voorkeuren>sessies te gaan en op de knop Toevoegen te klikken.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/27, 10:30:40 »
Ik dacht dat bij Hardy Compiz standaard aan stond van zodra je onder System - Preferences - Appearance, Visual Effects tab effecten op "Normal" of "Extra" zet. Bij sommige grafische kaarten met problematische drivers kan compiz niet gebruikt worden: je krijgt dan een melding wanneer je "Effecten" probeert aan te zetten.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/27, 10:44:56 »
Ik had met XFCE hetzelfde probleem. Eerst loste ik het op met zo'n automatisch gestarte 'compiz --replace &' , maar dat betekende dat bij inloggen altijd eerst de standaard windowmanager werd gestart en vervolgens compiz deze stopte en het zelf overnam. Uiteindelijk heb ik in  /etc/xdg/xfce/xfce4-session.rc  (de standaard sessie instellingen) 'Client0_Command=xfwm4'
 vervangen door 'Client0_Command=compiz' .Op die manier maak je van compiz de standaard windowmanager. Waarschijnlijk kun je zoiets ook doen bij /etc/xdg/gnome/...

« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/27, 16:13:48 »
Ik heb compiz-icon eens bij de Sessies gezet, en ik ga nu opnieuw opstarten.

We gaan zien of het werkt.

Stefan

« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/27, 19:45:44 »
Gelukt! Compiz doet nu zoals het moet.

Allemaal bedankt voor de snelle hulp!

Stefan