Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zoekprogramma onder ubuntu  (gelezen 6552 keer)

zoekprogramma onder ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/24, 21:35:33 »
Citaat van: ronaldo
Beste mensen,
Hoe zoeken jullie dan naar 1 bepaald woord in een php of Mysql bestand, in 1 bepaalde map?,
Ik gebruik op mijn XFCE desktop gnome-search-tool voor zoeken naar bestanden, en  inhoud van tekstbestanden (/scripts/sql/config/logiles etc). Zit in package gnome-utils. Volgens mij maakt deze niet gebruik van indexeren. Dat vind ik persoonlijk prima want ik heb liever niet een indexeerder die mijn computer traag maakt voor die paar keer dat ik wat zoek.

Verder kom je, als je niet bang bent voor het commandovenster, ook een heel eind met 'grep' en 'find'. Maar al deze methoden werken niet voor zoeken in binaire bestandsformaten zoals pdf, rtf, odf etc.

Offline ronaldo

• Lid
zoekprogramma onder ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2008/09/25, 08:43:11 »
Dank je Vistaus & AptlyNamed.

Ik ga met jullie suggesties aan de gang. Vooral Beagle en de Gnome Search Tool lijken in aanmerking te komen.

[edit]
Ach, nu vind ik search monkey "per ongeluk".
Uitgeprobeerd: fantastisch!!
Geen indexing, ik kan precies de map aangeven waar ik iets zoek, resultaten na enkele seconden, ook in sql files.
[/edit]

Dank!

Hartelijke groeten,