Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Via POSIX shell script installeren  (gelezen 751 keer)

Ailurus

• Gast
Via POSIX shell script installeren
« Gepost op: 2008/09/21, 09:36:35 »
Een goedemorgen,

ik probeer al een tijd een programma te installeren. Ik heb een map DVD binnengehaald (wel legaal hoor ;)), waar alles in staat inclusief een readme. Er staat als ik het van DVD installeer ik "/dvd/install &" moet gebruiken (wat waarschijnlijk niet werkt omdat install zelf een commando is), of als ik gebruik maak van de gedownloade files ik iets met tar moet doen (terwijl er niks ingepakt zit in die download), waarna ik ./install zou moeten toepassen.
Als ik via de root terminal dit commando intyp en uitvoer, volgt er "bash: ./install: Permission denied"!

Ik heb geen idee meer hoe ik het anders zou moeten aanpakken, ideeen? Het bestand waar het omgaat, install, is een POSIX shell script.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/21, 11:27:29 »
Is die install file uitvoerbaar? Anders moet je 'm eerst uitovoerbaar maken met chmod 755. En je hebt het over een posix shell script, hoe oud is dat programma? De posix shell is iets uit de jaren '90 volgens mij. Om welk programma gaat het? Is het geen puur Unix ding?

Ailurus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/21, 12:29:55 »
Ah kijk dat was het, chmod. Bedankt!
De boel is geinstalleerd (MatLab), alleen werkt het nog niet echt. Een splash screen verschijnt, en een leeg venster met een start menu waarmee weinig gebeurd. Hmm.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/21, 12:38:02 »
Ah, matlab, moet werken onder Linux. Ik weet dat er mensen zijn op mijn werk die het gebruiken onder Linux.
Misschien even googlen op ubuntu matlab: https://help.ubuntu.com/community/MATLAB