Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Live, Yahoo mail, Google Mail in Evolution  (gelezen 3194 keer)

Offline force317

• Lid
Windows Live, Yahoo mail, Google Mail in Evolution
« Gepost op: 2008/09/14, 21:28:36 »
Welke zijn de settings (pop, smtp, en dergeijke) die je moet ingeven om deze 3 soorten van mail - accounts te konfigureren in Evolution (of Thunderbird) ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Bramos

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/14, 21:34:56 »
wat heb je?

Offline Bramos

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/14, 21:36:57 »
bij de nieuwste thunderbird is gmail-standaard, gemakelijk..

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/14, 21:37:53 »
Windows Live (en hotmail etc.) is niet mogelijk in Evolution.
Met een omweg kan het wel, maar ik denk niet dat het lekker werkt.

Offline force317

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/14, 22:22:56 »
Windows Live accounts zijn dus alleen konsulteerbaar via login in Firefox ? Ook in Thunderbird is geen konfiguratie mogelijk ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/14, 22:28:40 »
Met behulp van de eigen documentatie van deze geweldige site kon ik hotmail gewoon inlezen in Evolution. Deze pagina heb je daarvoor nodig: http://wiki.ubuntu-nl.org/Webmail_Evolution

Alleen versturen, daarvoor heb je dan nog een gewoon mailaccount of Gmail nodig :D

Het ontvangen gaat prima :D alleen moet je dan ff gksudo  freepops-updater-fltk doen, om de scripts te updaten. Daarna werkt het prima.