Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mac software op ubuntu  (gelezen 1350 keer)

racingweirdo

• Gast
mac software op ubuntu
« Gepost op: 2008/09/11, 16:13:04 »
Hallo,

Ik heb via een vriend vernomen dat  het mogelijk is om mac software te draaien op ubuntu, gezien darwin en ubuntu allebei linux zijn klinkt mij dat logisch in de oren.

Hij vertelde dat ik het programma moest decomplimeren en vervolgens met de nieuw kernel(ubuntu ) moest complimeren.

maar hij wist niet precies hoe het werkt,

kan iemand mij het uitleggen?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
mac software op ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/11, 16:44:00 »
Darwin is een (afgeleide van) BSD, hoewel BSD en Linux wel overeenkomsten hebben zijn ze toch echt verschillend.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om mac-software op Ubuntu te draaien.

Offline Mij

• Lid
mac software op ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/11, 16:44:30 »
Nuja, dat zal je niet lukken met grafische software ;)
Een heleboel software is anders, dat gaat niet werken, tenzij het heel eenvoudige programmaatjes zijn, Linux en BSD zijn nog wel een beetje uitwisselbaar (xserver, kde/ gnome etc. delen ze maar mac en linux echt niet.)

racingweirdo

• Gast
mac software op ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/11, 17:05:46 »
Citaat van: doan
Een heleboel software is anders, dat gaat niet werken, tenzij het heel eenvoudige programmaatjes zijn, Linux en BSD zijn nog wel een beetje uitwisselbaar (xserver, kde/ gnome etc. delen ze maar mac en linux echt niet.)
die maat kon goedkoop aan vmware komen.

racingweirdo

• Gast
mac software op ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/11, 17:08:02 »
darwin is gebaseerd op bsd

mac software op ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/11, 21:00:56 »
Citaat van: racingweirdo
die maat kon goedkoop aan vmware komen.
vmplayer is gratis.

mac software op ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/11, 21:03:03 »
Citaat van: racingweirdo
Hallo,

Ik heb via een vriend vernomen dat  het mogelijk is om mac software te draaien op ubuntu, gezien darwin en ubuntu allebei linux zijn klinkt mij dat logisch in de oren.

Hij vertelde dat ik het programma moest decomplimeren en vervolgens met de nieuw kernel(ubuntu ) moest complimeren.

maar hij wist niet precies hoe het werkt,

kan iemand mij het uitleggen?
Kan niet. En complimeren is één van de mooiste contaminaties die ik in lange tijd heb gezien. Bedoel je compileren of comprimeren?

mac software op ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/12, 22:11:31 »
Citaat van: AutoStatic
vmplayer is gratis.
Maar VMWare niet. En met VMPlayer kun je ook bijna niks. Dus je kan beter een iets oudere versie van VMWare downloaden van de website, die bieden ze gratis aan. Of anders illegaal...

Offline siegi

• Lid
mac software op ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/12, 23:58:52 »
@vistaus vmware server is gratis, en ik kan je verzekeren dat je daarmee genoeg kan.

@ontopic.
Volgens mij  had jouw vriend het gewoon even in keulen horen donderen.
Software gaan decompileren hmmz,
Laten we het gewoon even met het woordenboek zeggen. (en denk eraan het probleem is niet dat het meestal illigaal is maar gewoon dat het niets opleverd)
http://www.encyclo.nl/begrip/Decompileren

mac software op ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/13, 13:44:27 »
Ja VMWare Server is gratis, maar daar ging het nu niet om. Het ging om ¨VMWare¨ waarmee dus hun eigenlijke product, VMWare Workstation, wordt bedoeld. EN zeker omdat iemand het had over ¨goedkoop aan VMWare komen¨.