Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu updaten en hardeschijpartities  (gelezen 1518 keer)

Incognit@

• Gast
Kubuntu updaten en hardeschijpartities
« Gepost op: 2006/09/04, 12:32:47 »
Er waren 111 pakketten voor update en ik ze allemaal geinstallerd,  ik wist niet dat dat automatish ging, ik wilde in het beging alleen maar en paar van de updates te selectren maar ik kon niet en  heb ze allemaal gedownload and geintallerd, weet niet als dat critische updates zijn of niet maar 111 vind wll een aardig pakket van updates aan het eind ik kreeg de melding dat 954 waren geinstallerd.

als ik  de map met de hardeshijf partities open doet zie ik daar 4 partities staan

1. 10g-media
2. 3.g-media
3. 4.3g-media
6.9g-media EIGENAAR ROOT-ROOT

de enige die geopen kAn worden is de 6.9g, als ik de anderen probeer te openen krijg ik de volgende  FOUT melding

KAN HET BESTAANSYSTEEM NIET AANKKOPPELEN, DE FOUTMELDING LUIDDE

MOUNT KAN /DEV/HDA7 NIET VINDEN IN /ETC/FSTAB OF /ETC/MTAB

binnen de 6.9g partitie er staan een paar folders zoals bin,boot,cdroom,root,etc,home

waarom kan ik de 3 eerste partities niet openen het ging iets miss met de instalatie? if zo kan ik dat verhelpen of moet weer installeren

ik heb gemerk dat binnen de folder  home er sta een folder dat ik heb zelf gemaak, wat voor folders zijn deze allemaal eni n welke kan ik mijn eigen folders creeren zoals afbeeldingen,program files etc in HOME?

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/04, 12:39:45 »
Moet inderdaad in fstab staan, maar zoek hier op forum eens naar diskmounter ;)

socratux

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/04, 13:03:45 »
Na de installatie zul je idd een hoop updates kunnen installeren, het geinstalleerde cd'tje is natuurlijk x tijd oud.

Je zal inderdaad de schijf in je fstab moeten zetten, handmatig of met de diskmounter tool.

Wat ging er mis met de installatie? Dit zal misschien ook de reden zijn dat de eerste partities niet geopend kunnen worden. Heb je dit ook al met rootrechten geprobeerd?

Je 6.9g partitie is je rootpartitie (/) waar idd de folders staan die jij aangaf.

Een gebruiker die aangemaakt is, zal in de /home/gebruiker/ zijn 'documents and settings' vinden, maw: Documents, Desktop en de rest..

Incognit@

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/04, 13:06:47 »
Ik beging een beetje de logica van Linux te begrijpen, installeren en deinstalleren van linux programs loop best soepel, ik heb een screenshot program gedownload, wat een beetje raar vond ik was dat ik heb alleen maar een programa gekozen  om te downloaden maar aan het eind krijg ik de melding dat 37 waren geinstallerd, 37 wat? als programas waren of wat anders weet k niet ook niet,

zelf een worden boek was geinstallerd, zonder dat ik dat zelf heb voor gekozen.

deze zijn de schijpartities en de folders erin Home, ik heb geprobeer de andere partities aan te koppellen maar het luk niet de fout melding is

http://i111.photobucket.com/albums/n125/Julia-41/schermafdruk1.png

mount kan de  de /dev/hda6 niet vinden etc/fstab of /etc/mtab
controllerd als het apparaat goed aangesloten is

http://i111.photobucket.com/albums/n125/Julia-41/schermafdruk2.png

welke van deze mappen kan ik vrij gebruiken on daar alles op te slaan

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/04, 13:46:22 »
Linux is lego. Iedereen bouwt voort op stukken die reeds bestaan, wat perfekt mogelijk is gezien het open source is. Maar als je dus iets wil, moet je ook al de stukken eronder meenemen. Dit wordt allemaal geregeld in de repo's en APT. Men spreekt over dependencies en parent/child relations.

socratux

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/04, 13:54:17 »
@incognit@, je eerste plaatje is niet een foutmelding

in de /home map vind je de gebruiker, dubbelklik en je vindt al je documenten zoals ik eerder al zei.

kun je je fstab eens hier plakken:

gedit /etc/fstab

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/05, 01:03:52 »
en plak dan ook meteen de harde schijf layout hier :)

sudo fdisk -l
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)