Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox updaten  (gelezen 1071 keer)

Offline WardB

• Lid
Firefox updaten
« Gepost op: 2008/09/05, 08:17:50 »
Hoi,

Ik draai nog steeds Gutsy en wil eigenlijk mijn Firefox updaten naar 3.0.

In Firefox zie ik geen update knop en ook vraagt hij hier niet automatisch om.
Dus ik naar Mozilla.com en de tar file gedownload (was voor Linux) maar ook dat kreeg ik niet aan de praat.

Iemand een kleine tip hoe ik dus wel upgrade van 2.1 (ofzo) naar 3.0 en dus mijn huidige Firefox vervang? (Het zal wel weer heel simpel zijn..)

Alvast bedankt.

Firefox updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/05, 09:25:36 »
Het kan goed zijn dat Firefox 3 in de backports van Gutsy zit. Ga eens naar systeem=>beheer=>softwarebronnen, tab "updates" en vink daar eens de backports aan. SLuiten en hij zal herladen. Als ge nu een update melding krijg, zoek in de lijst en als firefox 3 ertussen staat, vinkt ge ALLEEN firefox aan en dan updaten. Daarna zet ge de backports weer uit.

Ik denk dat die tar's van mozilla nooit geinstalleerd moeten worden. Dus gewoon met de terminal naar de map gaan en dan iets typen van ./firefox-3 (de naam kan verschillen).

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/05, 10:44:52 »
Citaat van: WardB
Hoi,

Ik draai nog steeds Gutsy en wil eigenlijk mijn Firefox updaten naar 3.0.

In Firefox zie ik geen update knop en ook vraagt hij hier niet automatisch om.
Dus ik naar Mozilla.com en de tar file gedownload (was voor Linux) maar ook dat kreeg ik niet aan de praat.

Iemand een kleine tip hoe ik dus wel upgrade van 2.1 (ofzo) naar 3.0 en dus mijn huidige Firefox vervang? (Het zal wel weer heel simpel zijn..)

Alvast bedankt.
Ubuntu 7.10 zal nooit Firefox 3 krijgen via de updates. Simpelweg omdat die versie is gebouwd en gestabiliseerd rond (de render engine van) Firefox 2.

Firefox 2 in Ubuntu 7.10 zal wel veilig worden gehouden met veiligheidsupdates, desnoods van Canonical zelf (Firefox is open-bron-software, dus dat kunnen ze ook gewoon zelf doen, als Mozilla het niet meer doet). Tot april 2009 wordt Gutsy zo veilig gehouden.

Als je geen problemen ondervindt, waarom zou je dan in Gutsy naar FF 3 willen?

Offline WardB

• Lid
Firefox updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/05, 12:54:40 »
Nou ja.. windows live hotmail vraagt erom dat je je browser upgrade naar een nieuwere versie van Firefox of
Explorer (Die is gek..).

Maar als het dus niet per se hoeft laten we het gewoon zitten zoals het is.

Thanks weer

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/05, 15:15:59 »
Graag gedaan. Overigens: overweeg eens een overstap van de gruwelijke Hotmail, naar Gmail... De e-mailservice van Google. Echt veel beter. En ook gratis.
www.gmail.com