Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Evolution: weergave velden Aan, Van en Datum  (gelezen 943 keer)

Offline plek

• Lid
[opgelost] Evolution: weergave velden Aan, Van en Datum
« Gepost op: 2008/09/04, 20:10:41 »
Hallo,
Bij mij staat in het veld Van in de Inbox zowel de naam van de afzender (conform het adresboek) als het bijbehorende e-mailadres. Hetzelfde geldt voor het veld Aan in de map Verzonden mbt de geadresseerde.
Verder vind ik de weergave van het veld Datum niet handig, want niet hetzelfde: alleen een tijdstip slaat op vandaag, een dag eerder blijkt uit 'gisteren' en bij oudere datums komt de dagaanduiding tevoorschijn.

Ik heb heel Evolution doorzocht, maar niet kunnen vinden of ik de weergave van Aan, Van en Datum ergens kan veranderen. Kan dat eigenlijk wel en zo ja, hoe dan?

Alvast dank voor de hulp.

Gr, Peter (dualboot XP, Ubuntu 7.10)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/23, 11:43:59 door plek »

Offline vanadium

• Lid
Evolution: weergave velden Aan, Van en Datum
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/04, 20:20:06 »
De namen van die inbox vind ik geen probleem. Met je opmerking over de datum ben ik helemaal akkoord. Ik weet echter ook niet of je het kan veranderen (theoretisch kan je het altijd anders maken: 't is immers open source software!)

Speedboy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/04, 20:27:58 »
Je kan door rechts te klikken op die balk "aan"/"van" veranderen door "afzender"/"geadresseerden".  Voor je datum probleem heb ik geen idee, want voor mij is de standaard weerga ervan net goed.

Offline plek

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/04, 21:16:59 »
Dank voor de snelle reactie jullie.

@vanadium: misschien moet ik er dan maar mee leren leven?

@Speedboy: ik begrijp wat je bedoelt, maar volgens mij gaat jouw antwoord over welke velden (kolommen) je op je scherm krijgt en hoe je kan sorteren.
Mijn vraag heeft te maken met de weergave van de inhoud van die kolommen (Aan, Van en Datum). Stel in mijn adresboek komt Robin van Galen voor, die Hetnet als provider heeft. Als ik hem een e-mail heb gestuurd, dan staat in de map Verzonden in het veld Aan: Galen, Robin van .
De vraag is of ik dat ergens zó kan wijzigen dat de weergave voortaan 'Galen, Robin van' is (zonder aanhalingstekens), dus zonder het e-mailadres.

Speedboy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/05, 01:22:34 »
Citaat van: plek
Dank voor de snelle reactie jullie.

@vanadium: misschien moet ik er dan maar mee leren leven?

@Speedboy: ik begrijp wat je bedoelt, maar volgens mij gaat jouw antwoord over welke velden (kolommen) je op je scherm krijgt en hoe je kan sorteren.
Mijn vraag heeft te maken met de weergave van de inhoud van die kolommen (Aan, Van en Datum). Stel in mijn adresboek komt Robin van Galen voor, die Hetnet als provider heeft. Als ik hem een e-mail heb gestuurd, dan staat in de map Verzonden in het veld Aan: Galen, Robin van .
De vraag is of ik dat ergens zó kan wijzigen dat de weergave voortaan 'Galen, Robin van' is (zonder aanhalingstekens), dus zonder het e-mailadres.

Maw gewoon de naam wil je te zien krijgen zonder het email-adres erachter? In dat geval gewoon dat veranderen zoals ik al voorstelde, nl.: rechtsklikken > huidige weergave aanpassen > getoonde velden en dan voor je inbox afzender kiezen (zo zie je de naam zonder email) en voor je verzonden dingen geadresseerden.  Met weergave aanpassen kies je zelf hoe alles eruit ziet.

Offline plek

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/07, 16:14:39 »
Speedboy, dank voor het advies; het ziet er nu precies uit zoals ik wilde.
Nu ik terugkijk op je eerdere suggestie (#3) stond daar eigenlijk precies hetzelfde. Die heb ik dus niet goed tot me laten doordringen ...