Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: standaard brief samenvoegen met adreslijst  (gelezen 2108 keer)

standaard brief samenvoegen met adreslijst
« Gepost op: 2008/09/01, 18:54:57 »
forumleden,
ik ben al de hele middag aan het zoeken, zelfs aan mijn dochter gevraagd, maar we komen er niet uit.
Ik heb een adressenbestand in een openoffice Calc worksheet en probeer voor iedere regel een de naw gegevens in een standaard brief toe te voegen.
Het lijkt er op dat dit moet met de assistent standaardbrief uit het extra menu.
Ik kies:
 Het huidige document gebruiken
 selecteer brief als documenttype
En dan wordt het lastig
 Alls is grijs in het window adresblok invoegen
 Bij adreslijst selecteren kies ik met toevoegen het ODS bestand met de adressen, maar de ok knop blijft grijs.
Het is een oud bestand wat nog uit exell is geconverteerd, maar met een nieuw ods bestand met 3 kolommen, 2 regels is het effect het zelfde.
Weet iemand raad?
bvb dank
koorknaap
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725

Offline eendje

• Lid
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/01, 19:27:22 »
hoi eendje,
bedankt voor je tip
dat voorbeeld en enkele andere heb ik exact gevolgd, maar helaas zonder resultaat.
De principes ken ik. Ik heb diverse mailings gemaakt voor de vereniging met office, maar ik zie hier waarschijnlijk iets over het hoofd.
Ik kom wel op enkele plaatsen tegen dat je een standaard adresboek zou moeten registreren met een van de assistenten.
De bewuste assistent heb ik echter niet.
wie weet raad?
Mijn alternatief is ms office onder virtualbox, maar daar kan ik bij mijn collegas als fervent voorstander van Ubuntu niet meer mee aankomen.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725

« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/01, 21:13:25 »
Zojuist heb ik open office onder ms windows xp geinstalleerd. (ik draai dat in virtual box)
Het samenvoegen werkt daar conform verwachting.
Mijn mailing (200 brieven) ga ik daar even samenstellen.
Ik hoop dat nog iemand tips heeft voor Ubuntu, anders zoek ik het later wel uit. Het zal wel iets stoms zijn, maar de mailing heeft momenteel prioriteit ivm een jubileum concert eind deze maand.
toch bedankt voor het lezen van het topic. Ik zie dat velen dat gedaan hebben.
grtz
koorknaap

Offline eendje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/01, 21:14:36 »
hhmm, hier werkt het wel gewoon al vind ik tot nu toe mail merge in Microsoft handiger...

Na het selecteren van brief als documenttype moet je rechtsboven op andere adreslijst selecteren kiezen en het .ODS bestand aanwijzen. Of is die knop ook grijs?
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/01, 23:07:48 »
Hoi eendje,
bedankt voor je hulp. Ik kon het toch niet laten, zeker nadat ik merkte dat het in openoffice onder windows wel werkte.
Het was echt iets stoms. In windows had ik de hele openoffice suite geinstalleerd en in ubuntu slechts een deel.
Toen ik ook daar de hele suite had geinstalleerd liep het als een trein.
Waarschijnlijk heb je maar een deel nodig. Maar dat komt later wel
mvg
koorknaap

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/02, 12:00:33 »
Citaat van: koorknaap
Mijn alternatief is ms office onder virtualbox, maar daar kan ik bij mijn collegas als fervent voorstander van Ubuntu niet meer mee aankomen.
Het was echt iets stoms. In windows had ik de hele openoffice suite geinstalleerd en in ubuntu slechts een deel.
Gelukkig, je (Ubuntu)eer is gered. :) :) :)

« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/02, 12:40:32 »
zeg maar gerust 'de' Ubuntu eer! ;) Mijn collega's , computerbeheerders die 10 jaar geleden een pc nog betitelden als 'hobbyapparatuur' en die meenden dat goede computers alleen van DEC of HP kwamen zijn massaal om. Iets wat niks kost kan toch niks inhouden, maar ja een beheerder is in principe behoudend.
Daar zal het wel mee te maken hebben.

Offline mp

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/02, 12:53:20 »
Ik weet niet of dit vraagje hier past, maar kan ik in Ubuntu Openoffice Calc, Base en Draw verwijderen, en tegelijk de andere behouden? Ik heb het al geprobeerd met de specifieke packages verwijderen, maar dat ging toen niet.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/02, 14:00:15 »
Citaat van: mp
Ik weet niet of dit vraagje hier past, maar kan ik in Ubuntu Openoffice Calc, Base en Draw verwijderen, en tegelijk de andere behouden? Ik heb het al geprobeerd met de specifieke packages verwijderen, maar dat ging toen niet.
Kun je even een nieuw draadje openen anders lopen de onderwerpen door elkaar.
Ik blog dus ik besta!

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/02, 18:32:52 »
In windows had ik de hele openoffice suite geinstalleerd en in ubuntu slechts een deel.
Waarschijnlijk heb je maar een deel nodig. Maar dat komt later wel
mvg
koorknaap
Hoe bedoel je in Ubuntu maar een deel? Ik dacht dat Ubuntu automatisch alles installeerde. Wat moest er nog bij?