Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vastlopers  (gelezen 1501 keer)

Skilltone

• Gast
vastlopers
« Gepost op: 2008/09/01, 23:06:44 »
Goede avond,

Even tot tien tellen ;) Mijn media pc gaat ff niet goed.

Ik heb vastlopers.
1. Soms loopt FF3 vast, maar na afsluiten ook de rest. of als ik FF3 afsluit en opnieuws opstart, dan zegt FF3 nog dat hij aan draaien is. en als ik dan oke druk sta alles vast. Dit gebeurd het meeste bij filmpjes online, hetzij van de site zelf als van embedded. Zie mijn site, doe veel met youtube filmpje en had vanavond weer last van.

Ik dacht dus, ligt aan FF3. Maar gebeurd ook, als ik
2. Amerok heb opstaan en doe een spelletje freecell.
3. Amerok aan gezet, en ik surf op internet en dan loopt hij ook vast.
4. Misschien is het Amerok, dus VLC gedaan, hetzelfde verhaal.
5. Youtube loopt ineens vanavond vast, nooit last van gehad

Bij elke vastloper doe ik alt-ctr-backspace. Soms zet hij me in het inlogscherm. Maar meestal start hij ineens helemaal opnieuw op.

Deze installatie (4 de) is nu met gesloten drivers voor videokaart, en gedaan volgend Pjotr site incl w32 codecs

Bedoeling is, Amerok laat de cd's (200 stuks ;))horen, en af en toe internet ik erop of doe een klein spelletje.

De vraag is, hoe krijg ik alles stabiel?

BvD

Martin

vastlopers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/02, 10:39:15 »
Heb helaas geen vermoeden van de eventuele samenhang van je probleem met genoemde programma's (muv FF3).
En zonder de configuratie van je PC te kennen, zou ik denken aan een geheugenprobleem.
Misschien bij opstart de geheugentest eens laten lopen?
Al ben ik ook niet overtuigd dat die alles meteen kan opsporen.
Maar je hebt helaas weinig alternatieven daarin.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vastlopers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/02, 11:13:59 »
Kan liggen aan Adobe Flash Player 9 voor Linux, die is niet erg stabiel. Over enige tijd komt Adobe met een nieuwe versie (10), hopelijk zal die stabieler zijn.

Doe eens dit:
- geheugentest, zoals Peterbeter al adviseerde
- schakel alle visuele effecten uit:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(punt 7)
- schakel de visuele effecten van Amarok zelf uit
- probeer lichtgewicht webbladeraar Epiphany eens, of die dezelfde problemen vertoont
- haal eens wat coderingsfouten uit je webstek. Plak de onderstaande URL even in de adresbalk van Firefox, dan zie je wat ik bedoel:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fskilltone.web-log.nl%2Fskilltone%2F&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0

Skilltone

• Gast
vastlopers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/02, 14:17:05 »
Citaat van: Peterbeter
En zonder de configuratie van je PC te kennen, zou ik denken aan een geheugenprobleem.
Zie onder, bij geheugentest kom ik niet. Systeem van mij

AMD64 3000+
1GB DDR2
160 GB
NVIDEA 6400NV 128 mb specifiek (+64 mb shared)
usbtoetsenbord en usb muis.
Staat Ubuntu 8.04.01 op, laatste update eergisteren.
Installatie volgens Pjort googlepages

Citaat van: pjotr123
Kan liggen aan Adobe Flash Player 9 voor Linux, die is niet erg stabiel. Over enige tijd komt Adobe met een nieuwe versie (10), hopelijk zal die stabieler zijn.

Doe eens dit:
• geheugentest, zoals Peterbeter al adviseerde
Ik had via zoeken begrepen dat je dat kon doen bij nieuw opstarten en bij Grub menu ESC indrukken. Na drie keer geprobeerd, werkt niet. Ik heb dsmg in terminal ingevoerd, maar dat is voor mij aardig acrababra. Dat me toetsenbord niet werk, sta ik niet zo verbaasd van, tijdens installeren met cd (shipitcd) kon ik toen ook niks doen, tot ik kon gaan installeren.

Citaat
- schakel alle visuele effecten uit:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(punt 7)
staan niet aan zover ik weet. doe niks met compiz, heb alleen awn (geen balken of draaiende beelden.)

Citaat
• schakel de visuele effecten van Amarok zelf uit
Nee heb ik niet aanstaan, wilde wel, maar moest ik plugins voor hebben, en die heb ik nog niet eens opgezocht ;)
Citaat
• probeer lichtgewicht webbladeraar Epiphany eens, of die dezelfde problemen vertoont
Heb via installeren/verwijderen beide geïnstalleerd. (dummy en gecko) (heb balk weer op bureaublad gemaakt, voor de toepassingen) maar kon de browser nergens te vinden. ook via terminal kreeg ik dit

skilltone@Multimedia-desktop:~$ Epiphany
bash: Epiphany: opdracht niet gevonden
skilltone@Multimedia-desktop:~$ Epiphany webbrowser
bash: Epiphany: opdracht niet gevonden
skilltone@Multimedia-desktop:~$ memtest
bash: memtest: opdracht niet gevonden
Citaat
- haal eens wat coderingsfouten uit je webstek. Plak de onderstaande URL even in de adresbalk van Firefox, dan zie je wat ik bedoel:
Dit betreft een weblog, gehost door ilsemedia, en gratis. Maar als ik veranderingen er in wilt aanbrengen heb een server naam enzo nodig, en die heb ik natuurlijk niet. eigen site komt er, maar dat is een ander project ;)

Hoe kan je een geheugen test doen in Terminal?
Hoe krijg ik epiphany draaiend? Of moet ik ook systeem erbij zetten weer op de balk?

BvD

Martin

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vastlopers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/02, 14:22:40 »
- Epiphany zet zichzelf wel in het menu, maar zonder vinkje (foutje!), dus niet zichtbaar. Bewerk het menu even (Rechtsklik muis op Toepassingen in de werkbalk).

- Epiphany start je via de terminal met epiphany, niet met Epiphany. Geen hoofdletter dus.  :-)

- memtest kun je alleen doen vanuit het Grubmenu. Hoezo werkt het niet? Wat zijn de storingsmeldingen?

Skilltone

• Gast
vastlopers
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/02, 14:38:10 »
- memtest kun je alleen doen vanuit het Grubmenu. Hoezo werkt het niet? Wat zijn de storingsmeldingen?
Ik kom er niet. Ik had begrepen, als je opnieuw opstart zie je GRUB staan, en dan zie ik 1, 2 dan start hij. voor die 1 druk ik constant op ESC of 1 keer maar, maar start gewoon dan op. geen menu, gewoon me inlogscherm. Had op inlog scherm al gekeken naar "opties" naar daar kon ik ook niks vinden.

MvG

Martin

PS Die Epiphany is gelukt, wat een lekkere snelle browser :D

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vastlopers
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/02, 15:06:46 »
Grubmenu: bij het opstarten gewoon diverse keren achter elkaar even kort de ESC-toets indrukken. Tik-tik-tik-tik dus...

Overigens denk ik, dat die AWN ook weleens de boosdoener zou kunnen zijn. Schakel het ding eens uit?

Zelf heb ik alle grafische fratsen uitgeschakeld. Nutteloze versiering en franje, en je computer wordt er meestal niet stabieler op. Geef mij maar de rauwe kracht van Metacity; geen flauwekul, recht-toe-recht-aan, maximale PC-kracht en je computer is zo stabiel als een rots.

Speedboy

• Gast
vastlopers
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/02, 15:53:13 »
Zelf heb ik alle grafische fratsen uitgeschakeld. Nutteloze versiering en franje, en je computer wordt er meestal niet stabieler op. Geef mij maar de rauwe kracht van Metacity; geen flauwekul, recht-toe-recht-aan, maximale PC-kracht en je computer is zo stabiel als een rots.
Hier ben ik het helemaal niet mee eens, compiz is meer dan gewoon een speeltje om vrienden en kennissen jaloers te maken.  Door bepaalde plugins kan je veel productiever werken en ik zou er niet meer zonder kunnen.

@Skilltone: Je kan misschien je live-cd van ubuntu gebruiken om je geheugen te testen als het niet via je grubmenu lukt.  Sinds wanneer heb je die problemen?  Heb je toen iets specifieks gedaan of zijn ze er zo opeens gekomen?

Skilltone

• Gast
vastlopers
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/02, 19:29:30 »
Goede avond,

Ik krijg geheugentest niet voor elkaar. Als ik het via live cd doet, dan werkt me toetsenbord pas als ik op bureaublad sta. Daarvoor wordt hij niet herkend. Ik denk dat hetzelfde geld als de ESC bij Grub.

AWN is uit, ziet er mooi uit, maar als dit stabieler is. Ik gebruik Epiphany nu. Heb net een uur filmpjes, plaatjes uitgezocht op websites enz, terwijl amerok speelde. Net nog even patience gespeeld, terwijl amerok afspeelde. Nu drie kwartier later (ja moet ook eten) doet alles nog.

Misschien is AWN, FF3 en nalezen over adbobe flash 9, het probleem geweest.

In iedergeval allemaal bedankt, ga me richten op kompozer, want 166 error op een gratis weblog is ook niks ;)

Martin

vastlopers
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/02, 22:50:53 »
Citaat van: Skilltone
AMD64 3000+
1GB DDR2
160 GB
NVIDEA 6400NV 128 mb specifiek (+64 mb shared)
usbtoetsenbord en usb muis.
Staat Ubuntu 8.04.01 op, laatste update eergisteren.
Installatie volgens Pjort googlepages
Gebruik hier ook usb (draadloze) muis en toetsenbord en die doen het wel tijdens opstart en met live-cd.
Kijk eens of daar je probleem niet vandaan komt. Waarschijnlijk moet je daarvoor (ook) in het BIOS zijn.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vastlopers
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/02, 22:53:46 »
Graag gedaan.  :-)

Tip: probeer ook Amaya eens, als webpagina-ontwerpprogramma. Amaya wordt gratis ter beschikking gesteld door het W3C, om standaardconform webontwerp te bevorderen. Amaya kun je gewoon vanuit de pakketbronnen van Ubuntu installeren.