En zonder de configuratie van je PC te kennen, zou ik denken aan een geheugenprobleem.
Zie onder, bij geheugentest kom ik niet. Systeem van mij
AMD64 3000+
1GB DDR2
160 GB
NVIDEA 6400NV 128 mb specifiek (+64 mb shared)
usbtoetsenbord en usb muis.
Staat Ubuntu 8.04.01 op, laatste update eergisteren.
Installatie volgens Pjort googlepages
Kan liggen aan Adobe Flash Player 9 voor Linux, die is niet erg stabiel. Over enige tijd komt Adobe met een nieuwe versie (10), hopelijk zal die stabieler zijn.
Doe eens dit:
• geheugentest, zoals Peterbeter al adviseerde
Ik had via zoeken begrepen dat je dat kon doen bij nieuw opstarten en bij Grub menu ESC indrukken. Na drie keer geprobeerd, werkt niet. Ik heb dsmg in terminal ingevoerd, maar dat is voor mij aardig acrababra. Dat me toetsenbord niet werk, sta ik niet zo verbaasd van, tijdens installeren met cd (shipitcd) kon ik toen ook niks doen, tot ik kon gaan installeren.
- schakel alle visuele effecten uit:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(punt 7)
staan niet aan zover ik weet. doe niks met compiz, heb alleen awn (geen balken of draaiende beelden.)
• schakel de visuele effecten van Amarok zelf uit
Nee heb ik niet aanstaan, wilde wel, maar moest ik plugins voor hebben, en die heb ik nog niet eens opgezocht

• probeer lichtgewicht webbladeraar Epiphany eens, of die dezelfde problemen vertoont
Heb via installeren/verwijderen beide geïnstalleerd. (dummy en gecko) (heb balk weer op bureaublad gemaakt, voor de toepassingen) maar kon de browser nergens te vinden. ook via terminal kreeg ik dit
skilltone@Multimedia-desktop:~$ Epiphany
bash: Epiphany: opdracht niet gevonden
skilltone@Multimedia-desktop:~$ Epiphany webbrowser
bash: Epiphany: opdracht niet gevonden
skilltone@Multimedia-desktop:~$ memtest
bash: memtest: opdracht niet gevonden- haal eens wat coderingsfouten uit je webstek. Plak de onderstaande URL even in de adresbalk van Firefox, dan zie je wat ik bedoel:
Dit betreft een weblog, gehost door ilsemedia, en gratis. Maar als ik veranderingen er in wilt aanbrengen heb een server naam enzo nodig, en die heb ik natuurlijk niet. eigen site komt er, maar dat is een ander project

Hoe kan je een geheugen test doen in Terminal?
Hoe krijg ik epiphany draaiend? Of moet ik ook systeem erbij zetten weer op de balk?
BvD
Martin