Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia Pc Suite ? + Linux  (gelezen 1560 keer)

Marc0304

• Gast
Nokia Pc Suite ? + Linux
« Gepost op: 2008/09/03, 15:29:21 »
Beste,

Ik heb me zo een kleine laptop aangekocht van Packard Bell.
8 inch ofzo denk ik.

Momenteel draait er xp op maar dit is erg traag.
Daarom dacht ik aan ubuntu.

Nu heb ik de volgende vragen: gaat ubuntu automatisch de hardware herkennen of moet ik ergens gaan zoeken achter drivers voor linux ?

Wat zeker moet werken is, geluid, wifi, beeldkaart, en men bleutooth stick.

Ook zou ik men Nokia E51 willen syncroniseren via één of andere tool. Op xp gebruikte ik gwn nokia suite. Welke tool raden jullie aan voor men agenda te syncroniseren ?

Ik doe dit draadloos via bleutooth. Is dit een probleem of kan dit met ubuntu ? Dat syncroniseren dan.

ALvast bedankt
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen !

Nokia Pc Suite ? + Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/03, 15:37:49 »
Oei. Je hebt een Packard Bell-flaptop gekocht en daar wil je nu Linux op gaan draaien. Niet voor niets heeft PB de bijnaam Packard Hell. Je kunt beter een ander merk gebruiken, want ik weet zeker dat je laptop niet eens verder komt dan heet boot screen.

Skilltone

• Gast
Nokia Pc Suite ? + Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/03, 15:54:56 »
Hey Marc

Wat is de type van je laptop? of weet je de hardware gegevens uit je hoofd?

Ik krijg via bleutooth alleen foto's van me pc naar me nokia (n95) maar synocheren heb ik nog niet voorelkaar gekregen.

MvG

Martin

Tsiburaska

• Gast
Nokia Pc Suite ? + Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/03, 16:21:49 »
Wubi....

Met dit programma kun je diverse Ubuntu versie's draaien onder windows...
Je maakt een deel van de harde schijf appart, tenminste 5 Gb of een veelvoud daar van...
als je 80 Gb hebt gewoon 40 hiervoor gebruiken!

Voordelen;
1 je houd de origenele windows versie voor garantie, en dat zou belangrijk kunnen zijn...
2 geen harde schijf delen nodig dus toch dual boot...

Onder Wubi kun je zowel Ubuntu als Xubuntu in 7.10 en 8.04 ~1 vinden..
Als het niet zou werken kun je onder windows   software dit verwijderen...
dus ook als je de verkeerde videokaart zou hebben...
Ik heb nu zelf ook een Packerd Bell die officieel niet zou moeten werken met SIS kaart.

Dus probeer wubi,

Offline Duckie

• Lid
Nokia Pc Suite ? + Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/03, 16:30:01 »
Citaat van: cumulus007
Oei. Je hebt een Packard Bell-flaptop gekocht en daar wil je nu Linux op gaan draaien. Niet voor niets heeft PB de bijnaam Packard Hell. Je kunt beter een ander merk gebruiken, want ik weet zeker dat je laptop niet eens verder komt dan heet boot screen.
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht.
Ik heb onlangs nog Ubuntu 8.04.1 geïnstalleerd op een laptop van Packard Bell. Dit ging zonder problemen.

Misschien dat je het eerst eens via een live cd kunt proberen. Wifi kan bijvoorbeeld een probleem zijn, maar als het met de live cd lukt dan toch (bijna) zeker bij een volledige installatie.

Tsiburaska

• Gast
Nokia Pc Suite ? + Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/03, 16:30:57 »
http://wubi.sourceforge.net/

Via een download op deze pagina kun je Ubuntu 8.04 -1 rustig proberen en als het foutloos zou werken later als volledige Ubuntu op de PC kunnen zetten via Alternate CD..
Dit is beter en betrouwbaarder...

Maar als er Vista op staat.... via www.helpmij.nl  , een ander forum kun je lezen hoe je het trage Vista naar het snellere en veiliger XP kunt zetten!

Je kunt dus kiezen,  XP en via Wubi  Ubuntu ernaast of  problemen met eventuele garantie, want bij garantie zien ze dat er geen windows op staat en moeten ze alle fabrieks instellingen terug zetten,
en dat willen ze soms niet!

Marc0304

• Gast
Nokia Pc Suite ? + Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/03, 17:39:33 »
Het is een packard bell pegasus.

Zo één van die kleine laptopjes.

Ik zal ubuntu er eens op testen. De hoofdvraag is vooral hoe ik die nokia kan syncroniseren met ubuntu !

Bedankt voor de reacties al tot hiertoe !

Offline kihid

• Lid
Nokia Pc Suite ? + Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/04, 19:48:52 »
Helaas weer een cross post, zie voor de oplossing Nedlinux forum.
http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=28463
Altijd op EEN forum je vraag posten, is overzichtelijker en het hoort niet om op meerdere forums dezelfde vragen te zetten.
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.