Oke voor ik begin. Wil ik Ff zeggen dat ik hier nieuw ben en niet helemaal precies weet waar ik dit allemaal moet posten. Aloha dus. Heb wederom voor de zoveelste keer problemen met Windows XP (Home Edition) en heb er onderhand wel genoeg van. En kwam toevallig hier via Wiki nadat ik wat info zocht over Linux. Ik heb er niet veel verstand van en zoek dus nog wat antwoorden op m'n vragen.. En ben eventueel wel geintresseerd in een Linux besturingssysteem zoals (K)Ubuntu.
1. Zijn er grote verschillen tussen Ubuntu en Kubuntu of is alleen de vormgeving anders? En maakt het feitelijk uit welke je kiest? Aangezien ik de vormgeving van Kubuntu meer kan waarderen dan die van Ubuntu.
1b. Gaan eventuele updates automatisch zoals bij Windows?
2. Ik heb een Ati Radeon HD 2600 XT videokaart werkt deze ook onder (K)ubuntu en zijn de drivers gewoon via Ati.com te halen?
3. Is het mogelijk op Steam te installeren op een Linux systeem en vervolgens games als Counter-Strike, Source of Day of Defeat?
4. Aangezien ik alleen wat surf, muziek/films download, msn en wat game (voornamelijk MMO's & FPS) is het dan aantrekkelijk om een linux systeem te draaien ipv Windows.
Hopelijk kan iemand me wat verder helpen..
moderator edit: topic verplaatst