Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cairo clock  (gelezen 2342 keer)

prlwgn

• Gast
cairo clock
« Gepost op: 2008/05/29, 13:47:35 »
Cairo clock staat nu op 10 voor 7. Hoe kan ik die kleine wijzer gelijkstellen?

prlwgn

• Gast
cairo clock
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/30, 17:44:45 »
Dacht eens met een luchtiger vraag over een klokje te komen na al deze zwaarmoedige vragen
Maar er is nog steeds geen antwoord opgekomen. Niet dat het wat geeft maar ik weet dat Ubuntu Reiger 8.0 ook nog steeds zijn haperingen heeft.
Als een puber zeg ik "de grote wijzer staat goed en de kleine wijzer staat verkeerd'
Zoals het klokje .....    tikt het op Ubuntu nergens'

Offline canti

• Lid
cairo clock
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/30, 17:54:14 »
Hoe heb jij cairo clock op het scherm getoverd? Ik heb geprobeerd om cairo clock (die prachtige klok van SBB, de Zwitserse Spoorwegen) op mijn bureaublad te krijgen, maar het is mij niet gelukt. Ik heb nog nooit een theme gebruikt, dus...

canti

cairo clock
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/30, 17:59:18 »
Staat je systeem klok goed? Volgens mij loopt cairo clock synchroon met je systeemklok. Als je de systeemklok op je werkbalk hebt kan je daar de tijd veranderen en eventueel de datum.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

prlwgn

• Gast
cairo clock
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/30, 18:07:02 »
Na heel lang geprobeerd te hebben om dit klokje op je scherm te krijgen is dit uit eindelijk gelukt .
En als me iets lukt wil ik het ook perfect op m'n desktop krijgen.
Eerst kreeg ik altijd een grijs leeg vlakje te zien maar nu is dit klokje te zien in 8.0.
Je kunt er allerlei soorten klokjes mee kiezen ik kies voor het antieke model.
Heb het gewoon via toepassingen en cairo klok binnengehaald.
Probeer maar eens.
groet pr
En als het lukt de juiste tijd te weergevn hou ik me aanbevolen, hoe.

Offline canti

• Lid
cairo clock
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/31, 17:25:33 »
Ik heb MacSlow Cairo Clock via Toepassingen - installeren binnengehaald. De tijd loopt gewoon mooi synchroon met die van mijn computer, zowel de grote als de kleine wijzer. Ook de secondewijzer is prima. Dat ging gewoon vanzelf goed.

Ik wilde nu graag de beroemde SBB klok gebruiken. Bij "eigenschappen" van MacSlow Cairo Clock zie ik in de lijst van them's naast verschillende thema-namen allerlei .svg bestanden, afkomstig uit tgz-pakket van de SBB-klok dat ik eerder heb geïnstalleerd vanuit gnome-look.org. Maar daarmee heb ik in de lijst nog geen thema SBB klok waarop ik kan selecteren. Kennelijk doe ik iets fouts, maar wat? Wie het weet, mag het zeggen!

canti

prlwgn

• Gast
cairo clock
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/31, 18:01:47 »
Ik ben tevreden met deze klok die ik na lange tijd eindelijk heb gekregen.
Ik hoef niets anders. Alleen het is nu 6 uur p.m. en de klok wijst 9 p.m. aan de datum is correct.

Offline canti

• Lid
cairo clock
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/31, 18:33:12 »
Probeer het anders eens met screenlets, te verkrijgen uit synaptics. Daar kan je ook een klok toveren op het scherm. Misschien lopen de wijzers wel correct. Probeer het eens :)

prlwgn

• Gast
cairo clock
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/31, 18:38:58 »
Heb screenlets geinstalleerd maar kan het nergens in toepassingen terugvinden waar is dit gebleven?

Offline canti

• Lid
cairo clock
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/31, 18:41:17 »
Het is niet onder "toepassingen" te vinden, maar onder "systeem", hier Systeem -> Voorkeuren.

prlwgn

• Gast
cairo clock
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/31, 18:51:20 »
Ja heb het gevonden maar het ene klokje van screenlets staat op 10 voor 5 en de cairo op 10 voor 10.
Hoeveel klokjes zijn er nog met tien voor 7?
In ieder geval bedankt.

Offline canti

• Lid
cairo clock
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/31, 18:54:35 »
Mmm, ik weet het ook niet. Ik ben niet zo ervaren met computertijden. Je hebt inderdaad een vreemd geval. Ik neem aan dat jij de systeemtijd goed hebt ingesteld. Ik hoop dat iemand anders het wel weet. Sorry dat ik je niet echt verder kan helpen.

Ik ga nu uit, ga lekker zo uit eten met mijn vrouw!

canti

prlwgn

• Gast
cairo clock
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/31, 19:04:08 »
Mag ik nog 1 iets vragen before dinner?
Je kan meer screenlets installeren op welke wijze gaat dat?
Ik geloof niet via de n normale weg. Bijv. Tijdzones is ook erg leuk
Je desktop wordt er steeds leuker op.

Offline canti

• Lid
cairo clock
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/01, 14:19:31 »
Sorry dat ik gisteravond je niet meer kan beantwoorden (het etentje was trouwens heel erg lekker!). Wat screenlets betreft, daar kwam ik zelf per toeval pas achter, eergisteren nog. In het index "etalage" zag ik mooie voorbeelden van screenlets. En in de engelstalige ubuntu werd ook over screenlets gesproken in combinatie met cairo clock, dus ik ging een kijkje nemen in screenlets. Maar ik heb het dus niet verder uitgezocht. Wel wilde ik je direct laten weten wat ik net heb ondervonden. Dat heet ervaring delen met anderen :)

Als ik wat meer tijd heb, ga ik de mogelijkheden van screenlets nader uitzoeken.

groetjes en een fijne zondag!

canti

Offline Korah

• Lid
cairo clock
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/25, 21:53:41 »
als ik trouwens wil dat de klok standaard er staat bij het aanzetten van de computer, hoe stel ik dat in?
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04