Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu: geen geluid  (gelezen 765 keer)

Offline gusteman

• Lid
Ubuntu: geen geluid
« Gepost op: 2008/08/23, 22:00:54 »
Hallo,
heb onlangs andere harde schijf gestoken en wordt geconfronteerd met het volgende probleem:
ik slaag er niet in om ook maar enig geluid uit mijn PC te krijgen.
D oude schijf heb ik nog steken en wanneer ik die weer aansluit (gewoon PC shut down, IDE kabel op oude schijf en PC start up) heb ik weer geluid zoals voorheen.
Kan iemand mij even laten weten hoe ik op mijn nieuwe schijf het geluid in orde krijg?
Bij om het even welke toepassing krijg ik te lezen dat er geen apparaat voor GStream aanwezig is.
Mijn PC:
DELL Optiplex GX1
HD Maxtor 80Gig
Geluidskaart: Crystal Semiconductor CS4236
Mijn OS:
Ubuntu Feisty Fawn
Alvast bedankt, doei

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/23, 22:53:26 »
En heb heeft U  geluid  met de live cd  .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline gusteman

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/23, 23:42:46 »
Hoi wandarooze,
sorry dat het even duurde maar heb dus herstart met live CD en ook daar geen geluid. Het vreemde is dat wanneer ik de oude HD terug aansluit (die steekt nog in de PC had gedacht die er als slave bij aan te sluiten) ik dan wel terug geluid heb. De oude HD heb ik zelf geformateerd vanuit een dos-omgeving met fdisk en daarna Ubuntu (Feisty Fawn) erop gezet. Vanaf het begin had ik geluid. De nieuwe schijf had Win XP erop en  heb ik geformateerd vanaf dezelfde live CD en daarna Ubuntu erop gezet. Alles werkt naar behoren maar ik hoor geen knijt. Ken jij oplossingen of links of weet ik veel. Moet er wel bijzeggen dat ik niet zo sterk ben vanop de commandoregel. Heb nog niet voldoende kennis van alle commando's (zien er voor mij uit als chinese tekens, begrijp je?). In alle geval reeds op voorhand bedankt, doei