Hallo beste mensen,
Ik heb sinds een tweetal dagen nu Ubuntu(de laatste nieuwe versie) geinstalleerd naast mn windows vista,had dit al veel eerder moeten doen naar mijn idee want Ubuntu is vele malen sneller dan mijn Windows Vista ultimate,lol,maar goed dat ter zijde.
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een tweetal software gedownload,namelijk de ATI driver voor mn vidkaart en ik heb aMSN gedownload,maar ik krijg het niet geinstalleerd.
Nu is mijn vraag hoe installeer ik software over het algemeen in Ubuntu?
Ik heb geprobeerd het te dubbelklikken maar er gebeurd niks(oude gewoonte vanuit windows!!),nu ben ik er via internet wel achter gekomen dat ik iets moet veranderen in de eigenschappen bij rechten of zoiets,maar ik snap er nog niks van.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om in leken taal uit te leggen wat ik moet doen,of een nederlandse link kunnen plaatsen met een uitleg(kan wel engels maar ik vind nederlands toch prettiger,is eigen taal he hahah)
Ik heb nog een laatste vraag,nu we toch bezig zijn.
Onder windows donwload ik regelmatig iets van nieuwsgroepen met newsleecher en dit pak ik dan uit met auto unpack,is dit mogelijk onder Ubuntu,of gaat dit niet meer?
Alvast bedankt voor jullie helpende hand.