Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spamfilter in Thunderbird  (gelezen 1208 keer)

Offline jensie

• Lid
spamfilter in Thunderbird
« Gepost op: 2008/08/21, 20:19:55 »
Ik gebruik al een tijdje Thunderbird, en probeer met behulp van het spamfilter zoveel mogelijk ongewenste e-mail tegen te houden. Hoe kan het dat TB toch e-mails doorlaat, terwijl ik in een eerder stadium termen heb ingevoerd om dat tegen te gaan.

Ik heb bijvoorbeeld een filter ingesteld op de term 'Iran'. Ik wil dat alle e-mails waarin de term 'Iran' voorkomt, direct van mijn POP3-server worden verwijderd. Toch krijg ik nog regelmatig mailtjes waar in de kern het woord 'Iran' voorkomt. Heb ik iets niet goed gedaan, of deugt het spamfilter van TB niet?

(In TB heb ik de optie 'Die voldoen aan één van de volgende' gelinkt aan het de term Iran).

Offline Dave

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/21, 22:35:40 »
spamassassin ook geinstalleerd?

Offline jensie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/22, 05:52:50 »
Citaat van: Dave
spamassassin ook geinstalleerd?
Nee, maar nu wel. Ik kan het alleen niet terugvinden in mijn systeem.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/22, 08:36:00 »
http://spamassassin.apache.org/gtube/gtube.txt

je kunt het testen.
In Evolution kun je het handmatig instellen om spamassassin te gebruiken maar in Thunderbird niet.