Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: El tunes?  (gelezen 796 keer)

pjvolders

• Gast
El tunes?
« Gepost op: 2008/07/31, 22:26:48 »
In dit http://forum.ubuntu-nl.org/topic/29751/1 topic kwam ik iets over El Tunes tegen.
Op de website(http://www.el-tunes.com) lees ik:
Citaat
El Tunes is a GStreamer plugin that allows Linux users to play all music they have purchased from the iTunes Music Store!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het staat zwaar onder vuur door apple, dus illegaal?

groetjes
PJ

Offline tabasco

• Lid
El tunes?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/31, 23:04:21 »
Ik denk dat ze niet voor niets geen download aanbieden op de site, maar naar torrents verwijzen (zonder link overigens)

degenstuk

• Gast
El tunes?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/01, 21:21:11 »
Hmm, wel handig als je nog itunes muziek hebt die je in rythmbox wil afspelen, maar volgens mij moet je wel uitkijken dat je geen worm/rootkit binnenhaalt. Dit soort "warez" zijn wat mij betreft bij voorbaat al verdacht...

El tunes?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/13, 17:16:26 »
Heb me net even verdiept in El Tunes, en ik denk niet dat we dit kunnen verrgelijken met "warez".

Verdiept met succes overigens: ook de 400 liedjes die wij in het verleden bij iTunes kochten kan ik nu eindelijk probleemloos afspelen in Rhythmbox, Banshee etc...en dit zonder het gedoe van converteren.

Je moet de muziek uiteraard wel legaal gekocht hebben, en dus over een geldig e-maildres/paswoord voor de iTunes music store beschikken.

Is dit discutabel? Als Apple nu nog iTunes voor Linux uitbrengen, en dus een altenatief aanbieden, tjah...maar onder de huidige situatie vind ik het maar rechtvaardig dat ik zelf mag beslissen onder welke speler/OS ik naar mijn liedjes luister. (Deze laatste alinea is natuurlijk enkel mijn eigen mening.)