Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Elisa Ubuntu)Bestandsrechten vanaf DVD  (gelezen 922 keer)

Skilltone

• Gast
(Elisa Ubuntu)Bestandsrechten vanaf DVD
« Gepost op: 2008/08/13, 21:06:14 »
Goede avond,

Ik ben met een media centre bezig. Nu heb ik alle verzamelde gegevens met veel moeite (hd lacie herkende Ubuntu niet, of andersom, dus alles via dvdś) op me pc gekregen, en in de juiste mappen gezet.

Nu dan Elisa opgestart, en wilde de bestanden niet vinden, terwijl zelfde bestanden die via cd gerit zijn met juiced wel te vinden waren. Nu staat op elke map een slotje Op pagina;
http://wiki.ubuntu-nl.org/VerkennerSudo
ingetikt in terminal
gksudo nautilusen via map, rechtermuisknop, eigenschappen, selecteren, bestanden lezen en schrijven en sluiten.

Het werkt wel, maar als ik map bijvoorbeeld heb MWSmith, en in die map Freedom, en in die map de bestanden, dan moet ik ze elke keer apart alle rechten vrij laten. En dan spelen ze in Elisa nog niet af.

Los afspelen doen ze trouwens wel, of er wel of niet een slotje op staat, maar dan kan ik ze weer niet verplaatsen, als een mapje onder verkeerde soort staat bv fotoś 2003 perongeluk in map muziek)

Is er manier dat dit makkelijk kan, ik heb slecht 6 dvd erop staan met bestanden, komt nog een dvd of 9 aan. En iemand weet of programma "Elisa" iets aantrekt van slotjes? of is de uit de repo's genomen Elisa geen ondersteunder van wma bestanden.

BvD

Martin

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/14, 08:45:04 »
Als ik met de rechtermuisknop op een map klik om de rechten te veranderen, zie ik onderin dat schermpje ook een knop "apply permissions to enclosed files". (geen idee hoe dat precies in het NL heet).
Werkt dat niet?

Dan is een terminalcommando waarschijnlijk het snelste:

sudo chown -R martin:martin /map/waar/bestanden/staan

Evt. ook de lees/schrijfrechten aanpassen:
sudo chmod -R 644 /map/met/bestanden

Skilltone

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/14, 09:13:07 »
Goede morgen,

Bedankt, dat verhaal van die terminal werkt wel, dankje wel

MvG