Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution segfault  (gelezen 822 keer)

Thoth

• Gast
Evolution segfault
« Gepost op: 2008/08/13, 16:01:24 »
Beste mensen,

Na een stroomstoring (pokke NUON) heb ik nu last van een segfault (error 4) bij het opstarten van Evolution. De applicatie crasht onmiddelijk wanneer er mail is en deze mail wordt opgehaald. Mijn vraag, hoe los ik dit op? Opnieuw installeren en zo ja, moet ik dan eerst m'n berichten veiligstellen of worden deze bij een herinstallatie ongemoeid gelaten? Of zijn er andere methoden of mogelijk tools om deze fout te herstellen?

Bvd,

Groet,

Thoth

Evolution segfault
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 17:03:14 »
In ieder geval je gegevens veilig stellen:
5. Backup van mijn adresboek, kallender en mails van Evolution terugzetten.
         http://ubuntu.wordpress.com/2005/12/03/ � evolution/

Stap 1:
    Evolution en gconftool-2 afsluiten:
    $ gconftool-2 --shutdown
    $ evolution --force-shutdown

Stap 2:
    Maak een archief met de data en configuratie bestanden:
    Daarvoor moet je je de volgende bestanden hebben:

1. ~/.evolution/
       2. ~/.gconf/apps/evolution/
       3. ~/.gnome2_private/Evolution

De volgende commando's zorgen daarvoor:
    $ cd
    $ tar -cvzf evolution-backup.tar.gz .evolution .gconf/apps/evolution .gnome2_private/Evolution

Het verkregen bestand: evolution-backup.tar.gz is de backup die we willen. Deze moet je nu op een andere schijf plaatsen, andere pc, bewaren op een server, ...waar je maar wil.
    Wil je het terugplaatsen moet je gewoon dat bestand terug uitpakken in deze map: /home/username/ om 't terug te zetten. Met dank aan Bartek.
Of de map .evolution op een ander plek zetten en tijdelijk hernoemen, let op het puntje voor evolution dat geeft aan dat het een verborgen map is. Na de installatie de map of inhoud terug zetten.
Wat de fout betreft, ik zou zelf ook evolution opnieuw installeren, misschien dat een van de andere forum leden nog een idee heeft.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Thoth

• Gast
Evolution segfault
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/14, 12:30:42 »
Dag Gijs,

Bedankt voor je advies. Gelukkig hoefde ik de gemaakte backup van m'n gegevens niet te gebruiken. Die bleven onaangetast. Het (volledig) verwijderen van Evolution, Evolution-plugins en Evolution-exchange en een herinstallatie van deze onderdelen bleek voldoende. Met Synaptic pakketbeheer bleek dit een fluitje van een cent.

Mvg,

Thoth