Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sommige sites laten Firefox vastlopen  (gelezen 2581 keer)

Sommige sites laten Firefox vastlopen
« Gepost op: 2008/08/04, 22:24:02 »
Hallo,

Mijn zoon speelt graag spelletjes op spele.nl Op de een of andere manier laat deze site Firefox vastlopen. Zou het te maken kunnen met een plugin? Zodra je een spelletje start, krijg je eerst een plaatje te zien met een 'play' knop. Druk je daarop, dan begint het spelletje te laden om vervolgens muurvast te lopen. Ik heb al een paar keer met xkill FF moeten afsluiten. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Zo niet, hoor ik het graag.

Groetjes,

Daniel

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/04, 22:26:50 »
Probeer libflashsupport even te verwijderen.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/04, 23:01:31 »
Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Libflashsupport was niet geinstalleerd. Als ik in synaptic de zoekterm libflash gebruik krijg ik een aantal libflash dingen te zien. Geen van alle was geinstalleerd. Dus ik heb ze om de beurt geinstalleerd en gekeken of het probleem was verholpen. Geen van allen werkte dus heb ik ze weer gedeinstalleerd. Ik heb zelfs de plugin van Shockwave flash in FF uitgeschakeld in de hoop dat hij om een plugin zou zeuren. Dit deed hij echter niet. Via synaptic gnash geinstalleerd. Dit bood ook geen soelaas.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/04, 23:30:02 »
Heb je dan de restricted package gedownload, deze bevat allerlei extra codecs en de flash plug-in van adobe zelf.
Ik kan zonder moeite de meeste spelletjes van spele.nl afspelen op mijn ubuntu machien.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/04, 23:34:31 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/04, 23:36:13 »
Citaat van: wandarooze
Ubuntu restrict extras - bij toepassingen install en verwijderen.
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux
http://computertip.googlepages.com/multimediavoorgevorderden
Bedankt voor me aan te vullen, ik was de naam effe kwijt.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/04, 23:48:39 »
Citaat van: Kev
Citaat van: wandarooze
Ubuntu restrict extras - bij toepassingen install en verwijderen.
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux
http://computertip.googlepages.com/multimediavoorgevorderden
Bedankt voor me aan te vullen, ik was de naam effe kwijt.
Samen sterk mooi toch.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/05, 07:53:06 »
Bedankt voor jullie antwoorden. FF loopt nu niet meer vast :) Dat is alvast iets. Alleen blijft het beeld zwart. Zou het misschien kunnen om die shockwave te deinstalleren (en hoe doe ik dat) zodat hij vraagt om een andere plugin? Alleen uitschakelen heeft ook geen zin.

Edit: Ik heb ook al het systeem herstart na die links gevolgd te hebben. Het was misschien overbodig, maar het was te proberen.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/05, 08:16:48 »
Daniel78,

er is wel een wezenlijk verschil tussen spelletjes die spelen met de ShockwaveFlash-plugin van Adobe en spellen die Shockwave nodig hebben (vooral oudere, al is er zo een hele site (www.habbo.nl) die daarop draait).
Dat laatste draait dus NIET op Linux, ook niet met wine, cedega of crossover.

Normaal vragen zo'n spellen dus altijd om een plugin te installeren...
Het feit dat je die vraag niet krijgt, kan ofwel zijn dat het toch maar om de gewone SW-Flash gaat (en die heb je), en dan is er iets anders aan de hand... ofwel heb je misschien uitgevinkt dat je een dergelijke mededeling moet krijgen.
Kijk in FF eens bij Bewerken-->Voorkeuren op het tabblad "Beveiliging" of daar staat aangevinkt "Mij waarschuwen wanneer websites proberen add-ons te installeren".

PS: geef eens een volledige link door van zo'n spelletje dat niet wil starten...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/05, 08:20:14 »
Citaat van: Prosper
Daniel78,

er is wel een wezenlijk verschil tussen spelletjes die spelen met de ShockwaveFlash-plugin van Adobe en spellen die Shockwave nodig hebben (vooral oudere, al is er zo een hele site (www.habbo.nl) die daarop draait).
Dat laatste draait dus NIET op Linux, ook niet met wine, cedega of crossover.
Kijk, weer wat geleerd.

Maar het vinkje staat op de juiste plek.

http://www.spele.nl/game/zwaardenensandalen/terreinverdedigen.html

Dit is de link die ik elke keer probeer voor mijn zoon.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/05, 08:26:43 »
Nu heb ik nog wat andere spellen geprobeerd, die voorheen ook niet draaiden. Die doen het nu wel maar die link die ik je gaf nog niet. Nu is dat niet zo belangrijk, dan moet mijn zoon maar die andere spelletjes spelen. Als het helemaal niet lukt dan is dat gewoon pech gehad.

Groetjes,
Daniel

« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/05, 08:39:03 »
Ik snap niks van het spel, maar het werkt wel.  Dus is het gewoon Flash...
Als je rechtsklikt op het speelveld, krijg je trouwens de "bevestiging" dat het om AdobeFlash Player 9 gaat...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/05, 08:48:22 »
Daar moet je kind voor zijn denk ik om dat soort spellen te snappen. Af en toe denk ik dat kinderen veel sneller door hebben hoe iets in elkaar zit dan volwassenen.

Maar dat rechtsklikken lukt bij mij dus niet omdat hij wederom vast loopt :(

« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/05, 12:10:03 »
Wat staat er als plugin(s) voor Shockwave vermeld als je in je adresbalk

about:plugins

intikt ?

« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/05, 18:54:00 »
Hij doet het weer hoor. Wel via de makkelijkste weg. Gewoon helemaal opnieuw beginnen. Ik kreeg ook last van vastlopers bij het herstarten en afsluiten. Ik heb nu geinstalleerd volgens het boekje. (via de links die gegeven zijn) Hij draait weer als een trein. (ik zit nog in een experimentele fase :) )

Ik zat eens na te denken wat ik van de week allemaal gedaan had. Ik had eigenlijk niet meer gedaan dan experimenteren met andere looks. (zoals een MacOSX look) Met compiz. (die draaiende kubus en andere efecten) Maar met het terugdraaien is er misschien iets fout gegaan. Maar daar ga ik nu niet meer over nadenken. Ik ga nu genieten van een verse Ubuntu.

Allen bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Daniel

Offline Kev

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/05, 22:14:03 »
De flashplug-in heeft een probleem in samenwerking met compiz.
Dat draait zot, die twee te samen.

« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/05, 22:17:52 »
Na de nieuwe installatie heb ik gekozen, toen er om gevraagd werd, voor de plugin van Adobe. Ik weet niet meer welke ik de vorige keer had gekozen, maar het was een van de andere in ieder geval.  Maar mijn zoon heeft genoten vanavond. Die zag niks meer en hoorde niks meer. :)