Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox "pakt" mijn muis niet. Word hier gek!  (gelezen 5314 keer)

Offline kramer65

• Lid
Virtualbox "pakt" mijn muis niet. Word hier gek!
« Gepost op: 2008/07/25, 10:20:49 »
Ik wil graag windows voorgoed verwijderen van mijn partities. Ik dacht dat een virtuele xp onder ubuntu de beste oplossing was.
Zodoende heb ik virtualbox geïnstalleerd. Het werkt allemaal perfect. Ik heb XP geïnstalleerd en dat start perfect op. Het enige kleine en verschrikkelijk irritante probleem is dat hij mijn muis niet pakt.

Als ik met de muis over het muis-icoontje rechtsonder ga zie ik het bericht dat ik Virtualbox Additions moet installeren. Ik heb dat met behulp van deze gids (http://ubuntu-tutorials.com/2007/10/13/installing-guest-additions-for-ubuntu-guests-in-virtualbox/) gedaan, maar het maakt nog steeds geen enkel verschil.

Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg? Zoiets kleins word zoiets onoverkomelijks..

« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/01, 23:42:31 »
Hallo, volgens mij is dat een oude handleiding voor het installeren van die additionele dingen. Dat wordt sinds een poosje samen met virtualbox meegeleverd/meegedownload. Misschien is dat alleen maar met de non-open source versie, dat weet ik even niet. Wat ik wel weet is dat je na installatie van ViBo bovenin in de menubalk een optie vindt met Install Additions of zoiets. Als je daarop klikt, wordt die virtuele cd aangekoppeld en hoef je vanuit Windows (als VM nu) alleen maar te dubbelklikken om dat te installeren. Overiegns werkt mijn (Wacom)muisje/pen direct in een VM met Win 2000.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/01, 23:51:34 »
USB muis?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Allcazar

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/02, 00:28:55 »
eerst uw virtuele windows stopzetten
dan usb activeren?
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/02, 02:43:32 »
Er zijn 2 verschillende Virtualboxen.

De Virtualbox os die je via installeren/verwijderen op je pc kan zetten en de enkele Virtualbox.
Die eerste schijnt problemen te kennen met USB, dus wil je perse USB gebruiken zul je de andere Virtualbox moeten installeren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/02, 09:13:07 »
Virtualbox ose pakte mijn muis ook niet 'in de box' tot dat ik compiz uitschakelde.
Systeem>>Voorkeuren>>uiterlijk>>Tabblad Visuele effecten: Geen
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)