Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestandssysteem loopt vol, hoe verwijder je bestanden  (gelezen 2403 keer)

Offline roeland

• Lid
bestandssysteem loopt vol, hoe verwijder je bestanden
« Gepost op: 2008/07/28, 12:48:44 »
Ik krijg een bericht dat mijn bestandsysteem vol loopt.  Dat komt omdat de backup van mijn home partitie hiernaar wordt weggeschreven.
Vraag:
1) hoe verwijder ik de oude backupbestanden (ik heb dat ooit gedaan via krusader maar ben vergeten hoe je juiste rechten krijgt)
2) hoe schrijf ik de backup weg naar een andere ext 3 partitie, het backupprogramma geeft alleen maar de home partitie aan (ook als ik vraag om een andere locatie te kiezen)
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

zwaardmeester

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/28, 15:37:18 »
Welk backup programma gebruikt u? Als u weet hoe de backup-bestanden heten, kunt u ze handmatig verwijderen vanuit de terminal. Om daar achter te komen, draai het programma Disk Usage Analyser (Applications->Accesoires). Sorry ik gebruik een Engelse installatie, maar ik hoop dat u het kunt vinden.

mvg, Leo

Offline roeland

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/01, 17:23:48 »
Ik heb de bestanden inmiddels verwijderd met sudo krusader in te terminal (werkte "ineens weer wel).  Ik gebruik Simple Backup Config via de beheeroptie.  Daarbij kan ik alleen de bestanden naar de home of root wegschrijven maar niet naar een andere partitie (ntfs partitities zijn niet te zien) maar ook een ext3 partitie op HD0 is niet aan te vinken.