Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afmeldscherm weg..  (gelezen 695 keer)

Offline Jan E.

• Lid
Afmeldscherm weg..
« Gepost op: 2008/07/28, 14:59:13 »
Hallo allemaal.

ik heb een beetje zitten klooien en daarmee de functie van de afsluitknop kennelijk veranderd. Als ik nu op de afsluitknop druk, krijg ik een inlogscherm te zien, waarna ik bij "opties" moet kiezen voor afsluiten en dergelijke. Ik heb me inmiddels helemaal de pleuris gezocht, maar kan er niet achter komen wat ik waar heb veranderd. (mopper!) Ook op dit forum kon ik helaas geen oplossing vinden.

Ik gebruik overigens Ubuntu Limited Edition, gebaseerd op Ubunt Hardy Heron.

Groeten

Edit:

OPGELOST!!!

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Afmeldscherm weg..
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/28, 15:03:07 »
Kijk eens bij systeem=>voorkeuren=>energiebeheer, tabblad "algemeen" of ge daar iets kunt vinden.

Edit: Lees nu pas van Ubuntu Ultimate. Deze is geen officiele Ubuntu versie, dus als het daar net wat anders is, kunnen velen van ons u niet helpen (buiten degen die het zelf ook gebruiken, maar dat zijn er bitter weinig denk ik).

Offline Jan E.

• Lid
Afmeldscherm weg..
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/28, 15:08:45 »
Mwah.. ik denk dat het mee valt. Hij is volgens mij niet veel anders dan een aangekleden Hardy heron, met veel programmaś e.d. meegeinstalleerd. Ik heb niet heel veel afwijkingen van en in de standaard dingen kunnen ontdekken. Geen enkele eigenlijk...

Bij het tabblad algemeen staat bij Acties
Wanneer de aan/uitknop wordt ingedrukt : Vragen
Wanneer de pauzeerknop wordt ingedrukt: Pauzestand

Bij Mededelingengebied staan een vinkje bij Alleen een pictogram tijdens het laden of ontladen weergeven
en bij Extra's staat een vinkje bij Geluid afspelen om te attenderen op een gebeurtenis of fout.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Jan E.

• Lid
Afmeldscherm weg..
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/29, 23:00:25 »
OPGELOST

Ik heb zojuist gTweakui geinstalleerd en daarin zat een optie gTweakui Session. En daarin zat weer een regeltje waar ik een vinkje kon zetten dat ik het afmeld-menu wilde zien.
Niet dat ik nu weet hoe ik dat eerst heb weggehaald, maar heet werkt in ieder geval weer zoals ik gewend was.

T.a.v. het Ubuntu Ultimate verhaal loopt er sinds gisteren geloof ik ook een ander draadje, waaruit blijkt dat dit een doodgewone, maar volledig aangeklede Ubuntu is. Nix mis mee dus, wat mij betreft.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04