Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's bekijken en draaien  (gelezen 1297 keer)

Eider

• Gast
Foto's bekijken en draaien
« Gepost op: 2008/07/22, 09:55:49 »
Ik gebruik nu meestal Eye of Gnome om afbeeldingen te bekijken, maar als ik dan een afbeelding draai slaat hij deze niet automatisch op. Daarnaast kan ik niet naar de volgende afbeelding gaan door de scrollen.

Als ik gThumb gebruik kan ik wel scrollen naar de volgende afbeelding, maar als ik een afbeelding aanklik neemt hij niet de hele map.

Hoe zou ik dit kunnen aanpassen of weet iemand een betere viewer die al deze mogelijkheden heeft?

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/22, 10:31:53 »
ik gebruikdigikam Foto beheer –
Als je gebruik wilt maken van Digikam, deinstall F-Spot en nadien het installeren van de volgende pakketten:

* digikam
    * kipi-plugins
    * showfoto
en met showfoto doe ik dan lichte bewerkingen.

nom001

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/22, 11:24:27 »
Citaat van: Bobbie
Als je gebruik wilt maken van Digikam, deinstall F-Spot en nadien het installeren van de volgende pakketten:

* digikam
    * kipi-plugins
    * showfoto
Is er niet iets wat gelijkwaardig is aan een programma zoals IrfanView onder Windows?
IrfanView werkte echt heel goed.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/22, 11:27:46 »
Een hele tijd geleden heb ik Irfanview onder wine geprobeerd, het werktte gedeeltelijk.
Volgens mij is het de moeite om dit nu nog eens te proberen want Wine is serieus verbeterd ondertussen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website https://jefdamen.wordpress.com/ubuntu/
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline nor

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/22, 11:45:02 »
Bij sommige digitale camera kan je instellen of je auto-rotate voor de foto op PC wil hebben. Eye, Gthumb, GQview, Fspot draaien de afbeelding automatisch om, als het nodig is. Even opzoeken in de optie van je digitale camera.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/22, 12:21:54 »
Heb ook lang gezocht naar een geschikt programma voor fotobeheer en editing. Ben uiteindelijk ook uitgekomen bij digiKam. Een ideaal programma als je het mij vraagt!

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/22, 12:47:43 »
Citaat van: nom001
Citaat van: Bobbie

* digikam
    * kipi-plugins
    * showfoto
Is er niet iets wat gelijkwaardig is aan een programma zoals IrfanView onder Windows?
IrfanView werkte echt heel goed.
het onderdeel showfoto is net zo iets als irfaViev, deze start je appart op