Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Topfield video bestanden .rec  (gelezen 840 keer)

8wishes

• Gast
Topfield video bestanden .rec
« Gepost op: 2008/07/20, 11:56:04 »
heeft er iemand ervaring met het werken met Topfield satelliet ontvangers en het bestandtype .rec in ubuntu?

Topfield maakt gebruik van het .rec bestandsformaat om beelden op te slaan op de harde schijf.

VLC mediaspeler speelt deze bestanden zonder problemen af en met DeVeDe kan je ze op eenvoudige wijze omzetten naar verschillende DVD-compatible bestanden.

Problemen die ik nog niet opgelost heb:
1. Ik kan in ubuntu geen toegang vinden tot de harde schijf van mijn Topfield-recorder (voorlopig doe ik het nog via men dualboot-Vista en neem ik ze zo binnen in ubuntu).  Kent iemand hier een ander oplossing voor?

2. Bij het converteren van bestanden van de zender ARTE in DeVeDe wordt  het originele franse geluid omgezet in een duitse taal (ARTE is een tweetalige zender Duits en Frans maar zend in verschillende talen uit op verschillende kanalen) waarschijnlijk zijn beiden talen in het videobestand gekoppeld. Hou zou ik dit kunnen voorkomen?

alvast bedankt,

ik heb recent Ubuntu 8.04.1 geïnstalleerd
DeVeDe heb ik via de toepassingen installeren functie geïnstalleerd

Millenniumbaby

• Gast
Topfield video bestanden .rec
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/20, 19:06:53 »
Ik heb met de LG harde schijf hetzelfde probleem, maar via DVD RW bakken en die in de PC te zetten los ik dat op.
Direct van harde schijf is mij en mijn ouders ook nog niet gelukt.
Via de scartkabel kregen we een te laag signaal, dus daarom doen we het nog zo.