Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Conceptronic C54RC Wireless Network card werkt niet  (gelezen 1818 keer)

Jerry

• Gast
Conceptronic C54RC Wireless Network card werkt niet
« Gepost op: 2006/07/28, 20:38:16 »
Hallo. Bovenstaande kaart (zie Titel) werkt niet in Ubuntu. In Suse 10 deed ie het wel, in 10.1 niet. Nu heeft een vriend van mij (daar gaat het om) deze kaart en wil Linux gebruiken mits hij draadloos kan internetten. Kan iemand hier iets mee?

Tnx mensen

hallowa

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/29, 21:31:27 »
Ik heb deze handleiding wel eens gedaan voor mijn laptop met de zelfde netwerk kaart, werkt perfect als je het eenmaal aan de gang hebt ;)

https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/RalinkRT2500

Suc6

« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/02, 22:04:24 »
ik heb bijna dezelfde kaart (C54ri) en hij word bij mij meteen automatisch herkend door ubuntu alleen wanneer ik deze ga configureren en inschakelen krijg ik wel een actieve verbinding te zien maar geen signaal, kan wel op het thuis netwerk maar heb geen internet , de andere pc's en laptop wel.
na een reboot kom ik niet verder dan configuring network interfaces en daar blijft ie hangen...

wat doe ik verkeerd???? of ligt het toch aan die kaart????

mijn kaart gebruikt niet de rt2500 chip-set maar de rt61 , wanneer ik deze door ndiswrapper haal word ie netjes geinstalleerd en zegt ie dat de hardware aanwezig is..  zou het gewoon moeten doen zou je zeggen maar nee....
vaak loopt alles al helemaal vast tijdens het activeren van de draadloze netwerk verbinding.

hopelijk weet iemand hier waar het aan ligt want na 7 herinstallaties ben ik het wel echt beu!!!! heb zelfs mijn home partitie al geformatteerd en een paar verse installaties gedaan maar niks heeft iets uitgehaald en ik mag hier geen gaten boren of kabels door de gang leggen dus ik zal toch echt draadloos moeten en liever zonder weer een nieuwe kaart aan te schaffen...
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN