Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtuele Destktops  (gelezen 1238 keer)

Offline jabuca

• Lid
Virtuele Destktops
« Gepost op: 2008/07/17, 07:33:27 »
Hallo, ik heb Ubuntu 8.04 op m'n laptop staan. Alleen het wisselen tussen de virtuele desktops lukte mij niet. ik heb een beetje zitten klooien, en nu ben ik de onderste balk kwijt, rechts onder waar je kon wisselen tussen diverse bureaubladen. Hoe krijg ik deze balk weer terug??

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Virtuele Destktops
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/17, 07:56:23 »
Is de volldige balk weg ?

Klik dan met je rechtermuisknop op de bovenste balk. Kies: nieuw paneel.  Geef aan dat je dat onderaan wilt. Evtueel OK en sluiten.

Je hebt nu onderaan een lege balk.  Klik erop met je rechtermuisnkop.  Kies voor "Toevoegen aan paneel".
Selecteer "Werkbladwisselaar".
"Toevoegen" en "Sluiten"
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline jabuca

• Lid
Virtuele Destktops
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/17, 08:13:56 »
Citaat van: Prosper
Is de volldige balk weg ?

Klik dan met je rechtermuisknop op de bovenste balk. Kies: nieuw paneel.  Geef aan dat je dat onderaan wilt. Evtueel OK en sluiten.

Je hebt nu onderaan een lege balk.  Klik erop met je rechtermuisnkop.  Kies voor "Toevoegen aan paneel".
Selecteer "Werkbladwisselaar".
"Toevoegen" en "Sluiten"
Hallo Prosper,

Ik heb alleen beneden de balk met afsluiten, agenda etc.
de andere balk met de 4 blokjes van virtuele desktops ben ik helemaal kwijt.

Vr.gr. jabuca

Virtuele Destktops
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/17, 08:16:35 »
Gewoon alleen het tweede deel van mijn uitleg doen: rechtsklikke, toevoegen, werkbladwisselaar kiezen, toevoegen en sluiten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline jabuca

• Lid
Virtuele Destktops
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/17, 09:51:09 »
Gewoon alleen het tweede deel van mijn uitleg doen: rechtsklikke, toevoegen, werkbladwisselaar kiezen, toevoegen en sluiten.
Prosper, vriendelijk bedankt, ik ga dit vanavond gelijk proberen, (ik zit nu op m'n werk).

Vr.gr. jabuca

Offline jabuca

• Lid
Virtuele Destktops
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/18, 07:35:22 »
Citaat van: jabuca
Prosper, vriendelijk bedankt, ik ga dit vanavond gelijk proberen, (ik zit nu op m'n werk).

Vr.gr. jabuca
Hallo Prosper, jou uitleg was zeer duidelijk, dit probleem is opgelost. Maar hoe kan ik nu wisselen tussen de desktops.
met de muis, klikken. slepen lukt niet, Ctrl + Alt + pijltje links/rechts, lukt niet! Weet jij wat ik fout doe???

Vr.gr. jabuca

Virtuele Destktops
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/18, 08:28:51 »
Nee, geen idee.

Normaal moet je gewoon op één van die vierkantjes klikken en gaat hij direct over naar een ander bureaublad. Als je d'r met je muis overhangt, verschijnt er bij mij een tekstballonnetje 'Klik om te starten met slepen..."
Ik draai gnome.

Je kan er eens op rechtsklikken en kijken bij voorkeuren.  Kun je alvast het aantal op 4 zetten ipv de standaard twee. Kijk ook of er staat aangevinkt: toon alle werkbladen.  Verder geen idee :(

Edit: het gedrag wordt wel helemaal anders als compiz is ingeschakeld.  Gebruik het zelf heel weinig, dus kan het niet zo direct zeggen...

Offline jabuca

• Lid
Virtuele Destktops
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/18, 09:56:53 »
Nee, geen idee.

Normaal moet je gewoon op één van die vierkantjes klikken en gaat hij direct over naar een ander bureaublad. Als je d'r met je muis overhangt, verschijnt er bij mij een tekstballonnetje 'Klik om te starten met slepen..."
Ik draai gnome.

Je kan er eens op rechtsklikken en kijken bij voorkeuren.  Kun je alvast het aantal op 4 zetten ipv de standaard twee. Kijk ook of er staat aangevinkt: toon alle werkbladen.  Verder geen idee :(

Edit: het gedrag wordt wel helemaal anders als compiz is ingeschakeld.  Gebruik het zelf heel weinig, dus kan het niet zo direct zeggen...
Oké toch vriendelijk bedankt.

Vr.gr. jabuca