Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wmv files behoorlijk afspelen in ubuntu onmogelijk???  (gelezen 4781 keer)

avh

• Gast
wmv files behoorlijk afspelen in ubuntu onmogelijk???
« Gepost op: 2008/07/18, 16:24:08 »
Ik blijf problemen hebben met het afspelen met wmv-files, ook na het installeren van de restricted-extra's, plugins, codecs, whatever.

Problemen zijn ondermeer:
-totem-gstreamer: wazig beeld;
-totem-xine: goed beeld, maar problemen met zoeken binnen file;
-mplayer: error meldingen (overflow in spectral RLE, ignoring), zoeken binnen file;
-vlc: drie beelden tegelijkertijd (waarvan één helder, twee wazig), zoeken binnen de file (traag, beelden heel even door elkaar heen).

Weet iemand een oplossing, binnen gnome?
Moet ik nu kiezen tussen gstreamer of xine? Installatie van xine geeft weer andere problemen, zoals vreemde kleuren, soort blauwe zweem bij afspelen andere mediafiles.
Is de 64bit versie van ubuntu hardy misschien de oorzaak?
Is dit op alle linux distributies een probleem?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/18, 16:27:39 »
Heb je dit al gedaan: http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux
En daarna ook nog stap2 uitvoeren.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

avh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 16:41:55 »
Ja, dit had ik reeds gedaan, zij het via een andere route.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/18, 16:43:30 »
Citaat van: avh
Ik blijf problemen hebben met het afspelen met wmv-files, ook na het installeren van de restricted-extra's, plugins, codecs, whatever.

Problemen zijn ondermeer:
-totem-gstreamer: wazig beeld;
-totem-xine: goed beeld, maar problemen met zoeken binnen file;
-mplayer: error meldingen (overflow in spectral RLE, ignoring), zoeken binnen file;
-vlc: drie beelden tegelijkertijd (waarvan één helder, twee wazig), zoeken binnen de file (traag, beelden heel even door elkaar heen).

Weet iemand een oplossing, binnen gnome?
Moet ik nu kiezen tussen gstreamer of xine? Installatie van xine geeft weer andere problemen, zoals vreemde kleuren, soort blauwe zweem bij afspelen andere mediafiles.
Is de 64bit versie van ubuntu hardy misschien de oorzaak?
Is dit op alle linux distributies een probleem?
Zolang ze niet DRM encrypted zijn gaat het op mijn systeem prima.
Wel even de tips waar asilnevs je naar verwijst, uitvoeren.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

avh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/18, 16:46:42 »
Hoezo uitvoeren ivo, als er allemaal al vinkjes staan is er weinig uit te voeren, lijkt me zo.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/18, 16:52:11 »
Bij mij doen ze het allemaal perfect in Totem.

avh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/18, 17:05:58 »
Misschien ligt het dan toch aan de wmv-files zelf, want mijn configuratie is ongeveer zoals die van jou.
Vreemd is wel dat ik de files die het in ubuntu niet goed doen (wazig beeld), in Vista geen problemen geven.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/18, 17:13:07 »
Citaat van: avh
Misschien ligt het dan toch aan de wmv-files zelf, want mijn configuratie is ongeveer zoals die van jou.
Vreemd is wel dat ik de files die het in ubuntu niet goed doen (wazig beeld), in Vista geen problemen geven.
wmv is ook een extensie van microsoft dus wie kan de kwaliteit beste weergeven als het bedrijf zelf :D en zoals vele dingen van hun closed source zijn is het ook moeilijk om als developer een player ontwikkelen die kwaliteit idiaal kan weergeven van een wmv file.

Edit: als je die Tutorial gevolgd hebt kun je ze afspelen ik gebruik zelf SMPlayer (FRONT-end media player voor MPlayer) om ze af tespelen

Offline bartje_p

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/18, 17:13:15 »
Ik vermoed, gezien wat je schrijft, dat de file op een door windows leesbaar bestandsysteem staat (ntfs?). Wellicht dat het daar aan licht. Al geprobeerd om hem op een /ext3 bestandssysteem op te slaan en dan af te spelen?

« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/18, 17:15:27 »
Citaat van: bartje_p
Ik vermoed, gezien wat je schrijft, dat de file op een door windows leesbaar bestandsysteem staat (ntfs?). Wellicht dat het daar aan licht. Al geprobeerd om hem op een /ext3 bestandssysteem op te slaan en dan af te spelen?
Ik zelf heb de Ext3 schijf (ubuntu) en 2 andere schijven  waar ik alles op sla die NTFS zijn en de kwaliteit is bij mij gewoon goed

avh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/18, 17:27:28 »
De bestanden heb ik opgeslagen op een gereserveerde partitie op de harde schijf, fat32.
Ik heb een bestand gekopiëerd naar mijn /home file, om uit te proberen of het afspelen van de wmv-files dan beter gaat, maar helaas niet. Hopelijk bedoel je dit.

avh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/18, 17:32:08 »
Wat ook nog erg vreemd is.
Na zo'n 20x dezelfde file opstarten, is het beeld opeens wel goed, en de 21ste keer weer niet.
Misschien heet mijn computer wel HAL9000.

« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/18, 17:55:54 »
Ik converteerde wmv bestanden naar een gangbaar linux formaat om deze problemen niet te hebben(ogg).
Kubuntu 20.04

avh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/18, 18:20:46 »
Citaat van: dellkubuntu
Ik converteerde wmv bestanden naar een gangbaar linux formaat om deze problemen niet te hebben(ogg).
Dit klinkt veelbelovend!
Welk programma gebruik je hiervoor?

avh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/18, 18:54:56 »
Citaat van: dellkubuntu
Bedankt dellkubuntu voor deze aanwijzing!
Ik heb een wmv-bestand geconverteerd met ffmpeg2theora naar ogg, en heb nu goed beeld!

« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/18, 18:55:16 »
Ik gebruik voor filmpjes OGGConvert en voor muziek/geluiden Sound Converter.

avh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/18, 19:47:53 »
Citaat van: Vistaus
Bedankt voor de tip!

Ik heb het uitgeprobeerd, en het beeld is prima. Helaas is het geluid niet optimaal. Het kraakt een beetje, met tikjes. Ook is het geluild out-of-sync met het beeld.
Overigens is dit laatste ook het geval als je converteert met ffmpeg2theora.

Ik ga me maar eens meer in dat converteren verdiepen.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!!!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/18, 21:37:40 »
Zelf vind ik het altijd wel prettig als er een link bij staat om eens te kunnen zien of het afspeelt of niet of dat er actie ondernomen moet worden of dat iemand iets niet op orde heeft enzo.

avh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/18, 22:09:40 »
Beste Dave,

Helaas kon ik geen link geven voor de wmv-files, omdat dit studiemateriaal is dat niet vrij toegankelijk is. Een link werkt dus niet, omdat je eerst ingelogd moet zijn. Maar ik begrijp je punt.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/19, 12:47:17 »
Citaat van: Vistaus
Is het normaal dat het converteren zo lang duurt?
Ik heb hier een bestandje van ca. 600MB en daar gaat ie ruim een uur over doen?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.