Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IMAP in Evolution: e-mail bijlagen onleesbaar  (gelezen 1459 keer)

Offline canti

• Lid
IMAP in Evolution: e-mail bijlagen onleesbaar
« Gepost op: 2008/07/11, 11:33:52 »
Beste forumleden,

Ik heb voor mijn studie aan de UVT een IMAP in Evolution succesvol aangemaakt. Hoewel, niet helemaal: e-mails zijn prima te lezen, maar e-mail bijlagen niet. In plaats van een icoon van een folder of een document waarop men normaliter kan aanklikken, is er een lange brij van letters en getallen.

Waar kan het aan liggen? Aan bepaalde IMAP-instellingen? Helpdesk van UVT wil/kan mij niet helpen...

canti

Offline Dave

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/11, 13:55:56 »
en dat moet aan de imap instelling liggen?
veranderd er dan wat als je pop gebruikt?
Kun je ook online bij de bestanden en hoe zijn ze daar?

Offline canti

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/11, 14:34:29 »
Beste Dave,

E-mail-bijlagen en andere e-mails met html-opmaak worden in POP wel goed weergegeven. Ik kan hier thuis niet bij webmail van uvt komen door certificaat-problemen, maar ik weet dat ze ook daar goed weergegeven worden. Alleen IMAP is de enige die fout gaat.

canti

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/11, 14:40:46 »
Kijk eens of het met Thunderbird met de IMAP-optie toevallig wel goed gaat? Als dat zo is, ligt het aan Evolution, anders aan de IMAP-aanbieder, UVT in dit geval.

Offline canti

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/11, 15:04:32 »
In Thunderbird worden de IMAP mails inclusief bijlagen en html-opmaak in alle gevallen goed weergegeven. Kennelijk ligt het toch aan Evolution. Mmm, jammer, ik vind Evolution wel een fijn programma. Gelukkig is Thunderbird ook helemaal niet slecht, alleen is het adresboek niet helemaal volwassen genoeg, bij vorige de vorige versie van Thunderbird tenminste. Ik zal kijken hoe ik gegevens kan transporteren van Evolution naar Thunderbird.

Maar de kwestie van IMAP is in ieder geval opgelost!

Bedankt allemaal!

canti

Offline Dave

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/11, 16:08:05 »
de mappen zijn zo over te zetten naar Thunderbird.
Maar heb je evolution al eens opnieuw geinstalleerd?
Kan ook een beschadigd bestandje zijn misschien.