Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MIT Xv extension in gxine.  (gelezen 711 keer)

MIT Xv extension in gxine.
« Gepost op: 2008/07/11, 03:05:37 »
Als men in Kubuntu of Linux Mint (lijkt sterk op Ubuntu maar is toch anders) de gxine player oproept, naar File/Configure gaat en dan de setup wizard oproept, dan verschijnt na een keer doorklikken een venster met een hele rij configuratie checks. In Ubuntu staat overal een groene punt achter, ten teken dat het goed zit, maar in Kubuntu en Linux Mint staat achter de laatste check, Check for MIT Xv extension, een rode punt, ten teken dat er iets mankeert. Om daar achter te komen klikt u vervolgens op details, waarna het systeem aangeeft dat bij video_out_xv: geen adapters werden aangetroffen. Om dit op te lossen adviseert het systeem: You can improve performance by installing an X11 driver that supports the Xv protocol extension. In de goeie ouwe tijd kwam het nog wel eens voor dat het systeem zelf het missende onderdeel had opgespoord en voor installatie aanbood, maar dat was dus vroeger. Weet iemand om welke X11 driver precies gevraagd wordt en waar die te vinden is? Hij moet er zijn, want in Ubuntu is ie blijkbaar wel aanwezig.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/11, 12:23:57 »
Installeert U eens via synaptic  X11-utils.
En voor LinuxMint kunt U beter naar deze onderstaande Site gaan indien U iets van Duits kunt.
http://www.linuxmintusers.de/index.php

Mint is op dit Forum niet graag gezien.
Met vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/11, 14:42:19 »
Heer Wadarooze, zeer bedankt voor de verwijzing. Mijn Duits is weliswaar enigszins krom, maar ik zal m'n best doen. X11-utils overigens kan het niet zijn, want die had ik al geïnstalleerd.
Naast mijn Ubuntu-computer, mijn hoofdcomputer, heb ik nog een computer waarop ik een andere Linux distributie probeer. Na Kubuntu voor enige tijd geprobeerd te hebben, kwam ik tot de conclusie dat Kubuntu niet mijn systeem was. Voor enige dagen probeer ik nu Linux Mint. Mijn oordeel daarover is anders. Maar waar komt de weerzin tegen Mint op dit forum dan vandaan?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/11, 21:13:42 »
Daar kunt U het beste een Moderator vragen die kan het beter uitleggen als ik Meneer degenhart.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.