Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD convertor  (gelezen 1140 keer)

niek

• Gast
DVD convertor
« Gepost op: 2008/06/29, 13:41:23 »
Hi,

Ik heb een aantal films op mijn computer staan, in .avi formaat. Die wil ik dan branden op een DVD-tje, maar daarvoor moeten ze geconverteerd worden naar DVD formaat (mijn dvd speler speelt geen .avi's).
Welk programma kan ik hiervoor gebruiken ? Ik neem aan dat er dan een .iso uitgespuugt komt ?

Bedankt !

Groeten,
Niek van der Steen

DVD convertor
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/29, 15:27:56 »
Devede moet het werk doen, mits je alle codecs hebt geinstalleerd!

voor subtitles werkt Devede (nog) niet optimaal.
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

niek

• Gast
DVD convertor
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/29, 15:29:04 »
ik heb wel eens eerder DeVeDe gebruikt, maar die vond ik niet zo fijn. De qualiteit leek achteruit te gaan, en soms kwam er een groene streep onderin mijn beeld .

Offline Tom

• Lid
DVD convertor
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/29, 20:22:33 »
Avidemux.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DVD convertor
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/29, 20:36:04 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

• Lid
DVD convertor
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/29, 20:46:01 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

niek

• Gast
DVD convertor
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/30, 10:25:47 »
Dit probleem heb ik dus ook al gehad, maar nu dus weer.
Ik heb gisteravond een film (.avi) geconverteerd naar DVD-formaat (.iso). Ik rechterklik op die .iso, en selecteer "Open with CD/DVD Creator". Nou paar brand-snelheden ingevuld enzo, en toen begon hij met branden. Als ik daarna de DVD in mijn DVD-speler stop, staat er "UNKNOWN DISK", na lang 'nadenken'. Weet iemand waarom dit gebeurd en hoe ik het kan fixen ?