Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoeken in bestanden  (gelezen 2420 keer)

Offline vis

• Lid
Zoeken in bestanden
« Gepost op: 2008/01/24, 09:58:09 »
Bestaat er een programma onder linux (of uberhaupt) dat bijvoorbeeld in 1000 php bestanden kan zoeken naar een woord? Ik heb bijvoorbeeld een php programma wat uit 1000 php bestanden bestaat. Ik bijvoorbeeld een link wijzigen, maar weet niet in welk php bestand dat moet. Ik weet wel dat als ik zoek op het woord "ubuntu" dat ik het dan kan vinden. Bestaat er dus zo'n programma die dan alle php bestanden langsloopt en het woord "ubuntu" opspoort?

Zoeken in bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/24, 10:47:05 »
Beagle wellicht?

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Zoeken in bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/24, 10:50:13 »
Tracker. Is standaard geinstalleerd vanaf Gutsy. Als je de zoekfunctie binnen Nautiulus aanspreekt, wordt er automatisch gezocht met Tracker. Als je dus Gutsy hebt, hoef je dus niets te doen, je hebt al zo iets.

Offline vis

• Lid
Zoeken in bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/24, 10:56:12 »
Bedankt heren. Ik zal eens even gaan testen. Als ik er niet uitkom of nog vragen heb horen jullie het.

Zoeken in bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/26, 12:55:31 »
Mijn ervaringen met Tracker zijn teleurstellend: nogal buggy.

Een uitstekend programma is Google Desktop Search voor Linux; zoekt snel, geeft precies aan hoe ver het is met indexeren, presenteert je resultaten overzichtelijk, heeft uitvoerige Nl-talige documentatie.

Min-punt: wordt niet ondersteund door Ubuntu; is voor veel gebruikers verdacht i.v.m. (vermeende) privacyschending.

Ik ben er enthousiast over.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Zoeken in bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/26, 13:57:21 »
Je kan ook je bestanden een logische naam geven en op een logische plek neerzetten.
Dan hoef je veel minder te zoeken :)

Zoeken in bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/26, 14:32:12 »
Citaat van: Johanvd
Je kan ook je bestanden een logische naam geven en op een logische plek neerzetten.
Dan hoef je veel minder te zoeken :)
Helpt maar gedeeltelijk.

Voorbeeld: in welke van de 50 opgeslagen notulen en rapporten kwam het onderwerp X ook al weer ter sprake? Is daar misschien ook een e-mail over?
Google heeft daar <1 sec voor nodig; ikzelf ben dan al gauw 10 minuten bezig.

Offline Jenske

• Lid
Zoeken in bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/25, 16:03:56 »
Ik heb inmiddels zowel Beagle als Tracker al geprobeerd. Beagle werkt voor mij perfect, al was het maar omdat Tracker het (voorlopig?) vertikt om Thunderbird-mails ook te indexeren.
Tracker werkt ook goed, maar niet voor Thunderbird mails. Er bestaat naar het schijnt wel een pluginnetje of addontje voor Thunderbird, waarmee je Tracker ook kan laten indexeren, maar dat staat ergens verborgen in de moerassen van het internet.
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...