Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vage Ccleaner vraag  (gelezen 747 keer)

ErwinR

• Gast
Vage Ccleaner vraag
« Gepost op: 2008/06/20, 17:09:01 »
Ik weet dat ccleaner niet nodig is voor de meeste functies die het heeft, binnen ubuntu. Echter het feit dat gedelete files, 3x overschreven worden vind ik echter heel belangrijk. Ik heb nog geen progje kunnen vinden die bij verwijdering de sectoren zodanig overschrijft dat gewiste bestanden echt niet terug te halen zijn.
Kleansweep schijnt voor vele problemen te kunnen zorgen dus dat installeer ik dan maar niet, maar is er een oplossing ?

ErwinR

Offline Bobbie

• Lid
Vage Ccleaner vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/20, 17:24:01 »
er is een programmaatje in synaptic pakketten beheer dat heet " secure-delete"
om definitief je file's te delete.
Hier ook de site met de beschrijving:
http://www.techthrob.com/tech/securedelete.php

ErwinR

• Gast
Vage Ccleaner vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/20, 17:32:58 »
Op zich aardig maar bij lange bestandsnamen is dat dus veel werk.
Terwijl secure-delete dus niet je prullebak leegt en de betreffende ruimte zodanig delete dat recovery onmogelijk wordt. Is daar dan geen enkele optie voor in Ubuntu ?

ErwinR

Offline Bobbie

• Lid
Vage Ccleaner vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/20, 18:02:12 »
Helaas, mogelijk dat iemand anders er antwoord er op heeft, zelf heb ik er verder geen ervaring mee.

Offline Bobbie

• Lid
Vage Ccleaner vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/22, 15:23:04 »