Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waarom boot virtualbox niet van diskette?  (gelezen 924 keer)

Offline jjge

• Lid
waarom boot virtualbox niet van diskette?
« Gepost op: 2008/06/19, 15:54:33 »
In de drive zit een bootable floppy met DOS. De drive is gemount (onder DOS hoefde dat niet, maar alla...) en Boot Order staat op Floppy, CD/DVD-ROM, Hard Disk. Bij power-on krijg ik de melding dat er geen bootable medium is. Huh?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/19, 16:06:30 »
kijk eens bij settings en floppy of daar wel een vinkje aanstaat.

Offline jjge

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/19, 18:02:50 »
Geen vinkje, maar wel een kruisje bij "mount floppy drive", als je dat bedoelt. En als ik dat afzet verandert er nix. Nog steeds "no bootable medium"

Offline jjge

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 21:02:22 »
Ontdekt dat de DVD boot (tweede optie) wel werkt. Maar booten vanaf floppy niet. En het is wel een echte bootfloppy; als ik de computer opnieuw opstart, draait hij echt DOS ;-)
Nou, dan maar een CD-ROM met een bootable DOS-image maken (hoe ging dat ook alweer?)

Offline jjge

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/20, 13:36:29 »
Nou, ik heb het opgelost met de FreeDos CD. Maar ik heb nou ook gemerkt dat Virtualbox helemaal niet van floppy leest. Of ik er nou een floppy in mount of niet, ik krijg bij DIR A:
Error reading from drive A: DOS area: general failure