Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instellingen ook voor meerdere acounts gebruiken.  (gelezen 664 keer)

Instellingen ook voor meerdere acounts gebruiken.
« Gepost op: 2008/06/12, 16:59:58 »
Hallo

Ik heb bij een account bepaalde instellingen gemaakt die ik voor meerdere accounts  wil gebruiken.
is er een manier om dat in een keer te kopieren of dat voor een bepaalde groep te doen, of moet ik het voor elk account apart wijzigen?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 17:44:06 »
Over welke instellingen spreken we? Achtergrond? geluid? Deze staan in de /home/>gebruiker< opgeslagen.
Voor rechten kan je bepaalde gebruikers tot een groep toevoegen en dan kan je de rechten van de groep aanpassen. Elke gebruiker van die groep erft dan die rechten.
Dit doe je met Systeem>beheer>gebruikers en groepen.

groeten,
Arvid

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 20:06:50 »
Ik denk ook wel dat het meestal zonder meer mogelijk is om de betreffende instellingen vanuit de ene user directory naar de ander te kopieren. Je hoeft dan enkel de eigenaar en groep van die kopie aan te passen aan de nieuwe gebruiker. Van zodra de permissies voldoende open staan, moet het zelfs mogelijk zijn bepaalde instellingen gemeenschappelijk door alle gebruikers te laten gebruiken door links te leggen in de verschillende gebruikersdirectories.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 22:09:51 »
Citaat van: Arvid Van Essche
Over welke instellingen spreken we? Achtergrond? geluid? Deze staan in de /home/>gebruiker< opgeslagen.
Waar precies staan ze opgeslagen, ik kan ze niet vinden.

Citaat van: Arvid Van Essche
Voor rechten kan je bepaalde gebruikers tot een groep toevoegen en dan kan je de rechten van de groep aanpassen. Elke gebruiker van die groep erft dan die rechten.
Dit doe je met Systeem>beheer>gebruikers en groepen.
hoe wijzig je dan rechten van een groep?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.