Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin Internet Messenger  (gelezen 1189 keer)

Offline Pemabo

• Lid
Pidgin Internet Messenger
« Gepost op: 2008/06/13, 20:05:38 »
Wanneer ik via toepassingen, internet en Pidgin IM kontakt probeer te krijgen wordt er gevraagd om het wachtwoord bij MSM.
Echter na het ingeven van het wachtwoord is het helaas afgelopen en gebeurt er niets meer
Wat kan ik daaraan doen ?.

Offline Pemabo

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/13, 20:15:51 »
Wachtwoord is goed.
Is chatten via ander programma misschien beter? Zo ja welk programma, waar krijg ik dat programma en hoe installeer je  dat als beginner?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/13, 20:27:54 »
Open pidgin
Accounts > beheer
staat daar de juiste account?

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/13, 20:36:04 »
Citaat van: Pemabo
Wachtwoord is goed.
Is chatten via ander programma misschien beter? Zo ja welk programma, waar krijg ik dat programma en hoe installeer je  dat als beginner?
Ik ben een beginner op Ubuntu-gebied en Pidgin was zonder problemen aan de praat te krijgen.
Als je zeker weet dat je het wachtwoord correct ingevoerd hebt, heb je er dan wel aan gedacht dat je bij het aanmaken van je account achter je gebruikersnaam ook nog @hotmail.com of @msn.com o.i.d. moet typen?

Wat bedoel je hier precies mee:
"Echter na het ingeven van het wachtwoord is het helaas afgelopen en gebeurt er niets meer"
Dat je geen Pidgin-venster op het scherm ziet verschijnen? Als je dát bedoelt............ Pidgin is zo'n programma waarvan het pictogram rechtsboven in de Taakbalk verschijnt, waarvandaan jij het met een muisklik kunt openen. Heb je daar geen erg in, dan zit je voor niets te wachten. ;)

Offline Pemabo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/13, 23:07:58 »
Een gouden tip. Ik zat inderdaad voor niks te wachten.
Nu lukt het goed.
Mijn hartelijke dank

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/13, 23:18:57 »
Graag gedaan, Pemabo. :)

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/13, 23:26:47 »
O ja, Pidgin afsluiten gaat op de oude vertrouwde 'Windows manier'. Je sluit Pidgin en het pictogram blijft gewoon in je Taakbalk staan. :/  Dáár moet je er dan nog eens met de rechtermuisknop op klikken en Afsluiten kiezen om het daadwerkelijk te stoppen.
Is iets dat ik bij de MSN Messenger en Live Messenger ook al nooit begrepen heb. :/