Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik mijn netwerk kaart laten denken dat hij verbinding heeft?  (gelezen 580 keer)

josama

  • Gast
Beste mensen,
Ik heb voor mijn werk een tool om licentiecodes te generen voor de software die wij leveren, nu werkt dit tooltje alleen vanaf een bepaald MAC adres EN dat MAC adres moet een verbinding hebben. Oftewel als ik geen verbinding heb met het internet werkt het ding niet. Het tooltje heeft overigens totaal geen internet nodig maar hij controleert het dus wel.

Is er een manier om de netwerk kaart te laten denken dat er een verbinding is?

Het Tooltje draait overigens via Wine, is een windows ding.


Graag jullie reacties, bij voorbaat hartelijk dank.

DirkJanvanderWal

  • Gast
Hoe kan ik mijn netwerk kaart laten denken dat hij verbinding heeft?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/06, 11:40:11 »
Gaat het om een NETWERKverbinding of moet het echt een INTERNETverbinding zijn? In het eerste geval kun je hem misschien foppen door een losse router aan te sluiten?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Hoe kan ik mijn netwerk kaart laten denken dat hij verbinding heeft?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/06, 12:05:40 »
Hoe controleert dat tooltje of er internet-verbinding is?

- Als het bijvoorbeeld een ping is naar een server, zou je dat via een aanpassing inn /etc/hostst kunnen doen (site laten verwijzen naar localhost = 127.0.0.1).
- Als er echt iets wordt opgevraagd van een bepaalde site, dan zul je dus ook echt de internet-verbinding moeten hebben.
- Als het gaat om een IP-adres (post hierboven), dan is het nog simpeler: losse router of statisch IP-adres.

josama

  • Gast
Hoe kan ik mijn netwerk kaart laten denken dat hij verbinding heeft?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/06, 20:47:12 »
Het gaat puur om 'n verbinding, of het nu internet of netwerk is maakt niet uit.
Is ook alleen nodig bij het opstarten, als het tooltje draait kan ik de verbinding verbreken (kabel er uit trekken) en dan blijft hij gewoon werken.

Het tooltje controleert niks op een server of een website.
Ik ben even kwijt of een statisch adres misschien een oplossing bied, ga ik meteen proberen.

Op welke manier kan ik controleren wat het tooltje doet met het netwerk, is dat in een log terug te vinden misschien?