Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebroken pakket  (gelezen 1277 keer)

Deftoms

• Gast
Gebroken pakket
« Gepost op: 2008/06/05, 21:07:55 »
Toen ik daarnet ubuntu opstartte gaf hij melding van een groot aantal updates. Ik installeerde ze, maar bij één gaf hij een foutmelding. Ik kreeg het bericht dat er een aantal pakketten gebroken zijn en dat ik via synaptic naar de gebroken pakketten moest zoeken. Ik heb het gedaan (er waren er 3) en heb die opnieuw geinstalleerd. Daarbij gaf hij opnieuw een foutmelding en ditmaal staat er enkel nog volgend pakket  (linux-ubuntu-modules-2.6.24-18-generic) in. Als ik dit opnieuw probeer te installeren zegt hij me dat linux-image-2.6.24-18-generic eveneens dient geinstalleerd te worden. Ik geef toestemming, maar bij de installatie krijg ik steeds de melding E: /var/cache/apt/archives/linux-image-2.6.24-18-generic_2.6.24-18.32_i386.deb: probleem tegengekomen in buffer_write(fd) (10, ret=-1) en stopt de installatie. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt!

Gebroken pakket
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/05, 21:12:27 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

• Lid
Gebroken pakket
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/05, 21:15:15 »
Citaat van: Deftoms
Toen ik daarnet ubuntu opstartte gaf hij melding van een groot aantal updates. Ik installeerde ze, maar bij één gaf hij een foutmelding. Ik kreeg het bericht dat er een aantal pakketten gebroken zijn en dat ik via synaptic naar de gebroken pakketten moest zoeken. Ik heb het gedaan (er waren er 3) en heb die opnieuw geinstalleerd. Daarbij gaf hij opnieuw een foutmelding en ditmaal staat er enkel nog volgend pakket  (linux-ubuntu-modules-2.6.24-18-generic) in. Als ik dit opnieuw probeer te installeren zegt hij me dat linux-image-2.6.24-18-generic eveneens dient geinstalleerd te worden. Ik geef toestemming, maar bij de installatie krijg ik steeds de melding E: /var/cache/apt/archives/linux-image-2.6.24-18-generic_2.6.24-18.32_i386.deb: probleem tegengekomen in buffer_write(fd) (10, ret=-1) en stopt de installatie. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt!
er is hier een topic over die is vastgezet zie installatie evt daar posten

dit ivm diverse problemen
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26466
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Deftoms

• Gast
Gebroken pakket
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/05, 23:05:46 »
Na wat 'gepruts' in de terminal blijkt dat het ligt aan het feit dat mijn /boot niet voldoende plaats meer heeft. Heb die partitie vergroot met GParted en nu lukt het perfect om up te daten. Had op internet nochtans gelezen dat een /boot-partitie met een grootte van +- 50mb voldoende was... klopt dit? Wat wordt precies opgeslagen op deze partitie en mogen hier zaken van verwijderd worden?

Offline Drummies

• Lid
Gebroken pakket
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/05, 23:34:46 »
Citaat van: Deftoms
Na wat 'gepruts' in de terminal blijkt dat het ligt aan het feit dat mijn /boot niet voldoende plaats meer heeft. Heb die partitie vergroot met GParted en nu lukt het perfect om up te daten. Had op internet nochtans gelezen dat een /boot-partitie met een grootte van +- 50mb voldoende was... klopt dit? Wat wordt precies opgeslagen op deze partitie en mogen hier zaken van verwijderd worden?
je lijkt me ruim voldoende bij is deze map 36mb
in boot map staan oa je kernels ook de oude
grub   wat tekst documenten van je kernels

je zou de niet gebruikte kernels kunnen verwijderen in synaptics----linux-image

ik laat uiteraard de nieuwste en die daarvoor staan

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Gebroken pakket
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/05, 23:37:29 »
50 is wel erg weinig hoor.
Ik heb zelf 75 MB en dat was met de nieuwe kernel update net genoeg.
Als je wat ruimer wil zitten, dan is 100 MB wel aan te raden.

Offline Drummies

• Lid
Gebroken pakket
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/05, 23:42:04 »
Citaat van: Johanvd
50 is wel erg weinig hoor.
Ik heb zelf 75 MB en dat was met de nieuwe kernel update net genoeg.
Als je wat ruimer wil zitten, dan is 100 MB wel aan te raden.
wat wil niet al te nieuwsgierig zijn staat er bij jou allemaal in je boot map

zit zelf aan de 36mb mis ik iets

Offline Dave

• Lid
Gebroken pakket
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/08, 17:45:57 »
Citaat
probleem tegengekomen in buffer_write
grappig dat na al het gezoek de oorzaak gewoon aangegeven stond bij de foutmelding.